Anna Wykurz: Jak podnieść poziom rezerwacji telefonicznych w hotelach
Close
Anna Wykurz

Anna Wykurz: Jak podnieść poziom rezerwacji telefonicznych w hotelach resortowych?

Anna Wykurz CEO i założycielka We Do Media Group.

Ekspert do spraw komunikacji i marketingu online, prelegentka podczas konferencji Hotel Meeting o tym Jak podnieśliśmy liczbę rezerwacji telefonicznych o 168%! Praktyczna wiedza, wypracowana przez lata pracy z branżą hotelarską, skuteczne metody pozwalające na zwiększenie efektywności pracy recepcji oraz podniesienie ilości rezerwacji telefonicznych w hotelu. Sprawdź jak efektywnie zwiększyć sprzedaż w hotelu efektywnie. Jeśli jesteś hotelarzem, na co dzień odpowiadasz za sprzedaż i marketing w swoim hotelu to ten materiał jest szczególnie dla Ciebie.

Firma We Do Hotels pomaga hotelom w zwiększeniu sprzedaży bezpośredniej oraz w w działaniach marketingowych. W trakcie konferencji Hotel Meeting Anna Wykurz prezentowała realny case prezentujący wyniki współpracy We Do Hotels z czterogwiazdkowym hotelem resortowym. Prowadziliśmy dla naszego klienta działania marketingowe w tym kampanię Google AdWords dla hotelu. Wszyscy, którzy prowadzą kampanie AdWords wiedzą jak wysokie są to koszty wygenerowania ruchu na stornie. Każda wizyta kosztuje od kilkudziesięciu groszy po nawet kilkanaście złotych (uzależnione to jest między innymi od konkretnej frazy oraz konkurencyjności na dane zapytanie). Tym bardziej ważne jest by jak największą ilość ruchu wygenerowanego na stronie przekonwertować w rezerwację.

  1. W jaki sposób goście dokonują rezerwacji w Twoim hotelu?
  • OTA pośrednicy
  • Silnik rezerwacyjny na stronie www
  • Rezerwacje telefoniczne
  • Rezerwacje mailowe
  • Media społecznościowe

Z przeprowadzonego przez We Do Hotels audytu badającego w jaki sposób goście dokonują rezerwacji bezpośrednich w hotelu wynika, że 79% wszystkich rezerwacji bezpośrednich to rezerwacje telefoniczne – dotyczy hoteli resortowych. Wykorzystaj ten potencjał!

 

Anna Wykurz szkolenia dla hoteli

Rezerwacje telefoniczne vs rezerwacje online. Audyt rezerwacji przychodzących z kampanii AdWords, We Do Hotels klientów – dane 2016 – 2017.

 

2. Czy twoja kampania AdWords generuje zwrot z inwestycji i na jakim poziomie? 

Jeżeli założymy, że wydajesz na kampanię AdWords powiedzmy 5000 zł netto, oczekujesz zwrotu tej inwestycji w postaci zwrotu poniesionych nakładów oraz zarobku. W przypadku prowadzonych przez nas kampanii AdWords – zwłaszcza w przypadku hoteli resortowych, okazuje się, że często zwrot z inwestycji liczony jedynie na podstawie doprowadzonych rezerwacji online – nie pokrywa poniesionej inwestycji.

Nie jest to nic dziwnego, ponieważ w przypadku takich obiektów większą część rezerwacji bezpośrednich stanowią rezerwacji telefoniczne. Żeby to wykazać – do prowadzonych kampanii AdWords podłączamy Panel We Do – służący do wykazania skąd pochodzi ruch – w tym przypadku kampania AdWords, ile połączeń przychodzących było oraz które z nich zakończyły się rezerwacją.

 

  1. Audyt rezerwacji połączeń przychodzących do twojego hotelu?

W przypadku omawianego case’u czterogwiazdkowego obiektu resortowego przeprowadziliśmy audyt połączeń przychodzących z kampanii AdWords.

Było to możliwe dzięki wykorzystaniu naszej technologii Panel We Do.
Jakie informacje przeanalizowaliśmy w audycie przeprowadzonym dla hotelu?

  1. ROI – informację na temat zwrotu z inwestycji.
  2. Ilość połączeń telefonicznych pochodzących z kampanii.
  3. Która kampania generuje największy zwrot.
  4. Połączenia odebrane vs nieodebrane.
  5. Znajomość oferty przez pracowników recepcji oraz dział sprzedaży.
  6. Jaki jest faktyczny potencjał obiektu hotelowego.
  7. O co pytają klienci dzwoniący do hotelu?
  8. Czy recepcja sprzedaje?

 

Taki audyt możesz przeprowadzić również w swoim hotelu, pozwoli Ci to na określenie wąskich gardeł sprzedaży.

 

rezerwacje telefoniczne w hotelach resortowych

Rezerwacje telefoniczne vs rezerwacje online w audytowanym przez We Do Hotels  hotelu resortowym.

 

  1. Wąskie gardła sprzedaży.

 

  1. Wysoki współczynnik połączeń nieodebranych -> Często nawet > 50%
  1. Brak inicjatywy sprzedażowej po stronie recepcji. -> 7 na 100 połączeń kończy się zapytaniem o dokonanie rezerwacji.
  1. Długość połączeń telefonicznych. -> Połączenie sprzedażowe trwa z reguły 2,5 – 3 min.
  1. Odsyłanie na strony pośredników po lepszą ofertę w tym Booking.

 

Anna Wykurz

W trakcie odsłuchiwanych przez nas połączeń, zdarza się, że pracownicy recepcji po ‚najlepszą ofertę’ odsyłają na Booking.com

 

“Z naszych audytów wynika, że pracownicy recepcji traktują swoją funkcję jako informacyjną a nie sprzedażową –

jeśli tak jest również u Ciebie – zmień to jak najszybciej!”

 

Co zrobiliśmy my i co ty możesz zrobić w swoim hotelu by podnieść efektywność pracy pracowników recepcji?

 

Przeprowadziliśmy szkolenie We Do Efektywna Recepcja dla pracowników recepcji, mające na celu podniesienie kompetencje sprzedażowe.

Najważniejszym zadaniem jakie postawiliśmy przed sobą była zmiana nastawienia pracowników recepcji, zmiana ich postawy z informacyjnej na sprzedażową. Szkolenie przeprowadziliśmy w formie warsztatowej opierając się na zasadzie: Co usłyszysz zapomnisz, co zobaczysz zapamiętasz, co zrobisz zrozumiesz.

Podczas szkolenia We Do Efektywna Recepcja pracujemy zawsze w taki sposób, aby jak najbardziej zaangażować zespół. Trener moderuje pracą zespołu w taki sposób aby pracownicy sami dochodzili do pożądanych przez nas wniosków i sami znajdowali pożądane rozwiązania. Dzięki temu rozwiązania te są chętniej wdrażane w życie, jako ich własne a efekt takiego szkolenia jest o wiele bardziej długotrwały.

 

  1. 1. Analiza sytuacji – sprawdź jakie masz obecnie wyniki, jaka jest skuteczność domykania rezerwacji przez Twoich pracowników i z jakimi problemami najczęściej boryka się recepcja.
  2. Szkolenia – wierzę że zatrudniasz naprawdę wykwalifikowanych specjalistów, jednak nawet najlepsi potrzebują doskonalenia swoich umiejętności.
  3. Monitorowanie wyników– czy w wyniku przeprowadzonego przez Ciebie szkolenia podniósł się poziom rezerwacji, czy recepcja wdraża w swojej pracy wiedzę pozyskaną na szkoleniu.
  4. Warsztaty – praca nad podtrzymaniem efektów, informacja zwrotna oraz dodatkowe warsztaty prowadzą do zauważalnych zmian w pracy recepcji oraz do podniesienia poziomu rezerwacji.

 

 

„Klient dzwoniąc do hotelu ma już intencję, chce dokonać rezerwacji. W rękach waszego recepcjonisty leży to czy dokona tej rezerwacji w waszym hotelu.”

 

Chcesz przeprowadzić profesjonalne i skuteczne szkolenie dla pracowników twojego hotelu? Sprawdź naszą ofertę szkoleniową.

Zainteresował Cię ten temat? Pobierz darmowy raport gdzie krok po kroku opowiadamy o tym Jak zwiększyliśmy liczbę rezerwacji o 168% 

Kampania AdWords z Panelem We Do – skontaktuj się z nami już dzisiaj wyślij email na adres: contact@wedohotels.pl

 

Anna Wykurz

CEO i założycielka agencji mediowej We Do Media Group. W skład, której wchodzi We Do Hotels. Ekspert do spraw komunikacji online i marketingu, biorąca aktywny udział w konferencjach branżowych oraz szkoleniach.

Na co dzień pomaga hotelom budować wizerunek, rozwijać sprzedaż i optymalizować wydatki marketingowe. Tworzy strategie marketingowe, prowadzi kampanie sprzedażowe i działania wizerunkowe w Internecie, prowadzi szkolenia. Urodzony sprzedawca, uwielbia nowoczesną komunikację. Autorka cyklu szkoleń „We Do Efektywna Sprzedaż”, dedykowanego działom sprzedaży, rezerwacji i pracownikom recepcji w obiektach hotelowych.

Jej życiową misją jest ciągłe doskonalenie siebie i poprawianie jakości na wszystkich płaszczyznach. Dotyczy to zarówno strefy zawodowej jak i osobistej. Jest wielką pasjonatką rozwoju osobistego i zdrowego stylu życia. Regularnie praktykuje jogę i biega.

Spodobał Ci się ten artykuł?

Zapisz się do naszego newslettera aby otrzymywać najświeższe informacje o marketingu dla hoteli.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *