Jak Przygotować Strategię Marketingową Otwierając Hotel
Close
Jak Przygotowac Strategie Marketingowa

Jak Przygotować Strategię Marketingową Otwierając Hotel

Dziś Anna Wykurz o tym jak przygotować strategię marketingową online otwierając hotel.  Polska branża hotelarska przeżywa prawdziwy boom inwestycyjny. Sieci hoteli inwestują w nowe lokalizacje, wchodzą do naszego kraju nowe marki, powstają hotele niezależne. W samej tylko Warszawie planowane jest otwarcie blisko 20 nowych hoteli. Do 2020r. przybędzie w stolicy około 4-5 tyś pokoi i wciąż jest jeszcze ogromny potencjał do zagospodarowania.

Jak przygotować strategię marketingową otwierając hotel, aby jak największa część tortu przypadła twojemu hotelowi?

Rosnąca konkurencja i zmieniające się trendy dotyczące marketingu online wymagają od hotelarzy nowych pomysłów na promocję i pozyskiwanie klientów. Na chwilę obecną wygodne łóżko i smaczne śniadanie to zdecydowanie za mało by przekonać potencjalnego gościa do wybrania hotelu. Tak samo nie wystarczy już prezentowanie oferty na portalach rezerwacyjnych i za pomocą własnej strony internetowej. Dewiza wyróżnij się albo zgiń jeszcze nigdy nie była tak aktualna. Ze swojej strony dodam: Przygotuj się albo zgiń.

Czasy „Zbudujmy hotel i goście sami przyjdą” skończyły się bezpowrotnie i teraz o klienta należy zadbać na długo przed planowanym otwarciem. W poniższym artykule znajdziesz pomysły na strategię marketingową, której wdrożenie pomoże ci przy wprowadzaniu nowego hotelu na rynek, przygotowaniu i dystrybucji oferty w Internecie, a tym samym zapewnieni obłożenie hotelu od samego początku.

Od dobrej strategii marketingowej zależy nie tylko zapewnienie gości w hotelu, ale również pozycjonowanie go na tle konkurencji i w świadomości potencjalnych klientów. Odpowiednia strategia marketingowa lub jej brak, będzie rzutowało na kolejne miesiące a nawet i lata funkcjonowania nowego obiektu. Warto zainwestować czas w przygotowanie, ponieważ rzetelna i przemyślana strategia digitalowa zapewni ci nie tylko większy udział w rezerwacjach bezpośrednich ale również wpłynie na twoja zależność względem portali pośredniczących.

Od czego zacząć?

  1. Wizja marki i estymowany udział w przychodach. Do kogo kierowana jest oferta twojego hotelu. Pamiętaj, że nie zawsze więcej znaczy lepiej.

Zanim zaczniesz budować konkretną strategię marketingową określ jaka jest twoja wizja na prowadzenie hotelu. Kim jest twoja grupa docelowa i w jakim stosunku określasz prognozowane przychody: średnia cena za pokój, średnie obłożenie, udział w rezerwacjach oferty biznesowej, spa, restauracji.

  1. Określenie persony (idealnego odbiorcy). Kim jest, jak wygląda, czym się zajmuje, co robi i co lubi robić. Czy podróżuje prywatnie, czy służbowo, samotnie czy z rodziną. Jak spędza czas online – na jakich stronach przebywa, czego szuka, czym się interesuje. To wszystko pozwoli na stworzenie lepszej, skuteczniejszej oferty oraz na dotarcie do grupy docelowej.
  2. Zarys strategii marketingowej – obecność w Internecie.

Wielokrotnie wprowadzaliśmy nowe hotele na rynek. Pytania jakie się pojawiają wśród inwestorów i hotelarzy to między innymi kiedy należy rozpocząć działania marketingowe, jak rozplanować budżet i w co inwestować, by zapewnić sobie rezerwacje od samego początku, przy czym jak największy udział rezerwacji bezpośrednich.

Strategia marketingowa przed otwarciem hotelu powinna zapewniać wzrost świadomości marki (twój hotel nie jest jeszcze znany – w przypadku nowej marki, albo nie jest kojarzony z daną lokalizacją – w przypadku hoteli sieciowych otwierających nowy hotel w danej lokalizacji) ale również zainteresowanie ofertą i sprzedaż.

Pierwsze miesiące funkcjonowania to czas, w którym ewoluuje zarówno sama strategia jak i postrzeganie twojego hotelu przez odbiorców.

Na co zwrócić uwagę planując strategię marketingową i budżet?

Chcesz  przeczytać cały tekst? Zapisz się do newslettera! Jeśli chcesz przeczytać cały artykuł, zostaw swój e-mail, a my prześlemy tekst na Twoją skrzynkę mailową. Od czasu do czasu otrzymasz też od nas inne wartościowe treści dotyczące marketingu dla hoteli.

Artykuł Jak Przygotować Strategię Marketingową Otwierając Hotel autorstwa Anny Wykurz opublikowany został w całości w najnowszym numerze Hotelarza, Nr 11 (658) Listopad 2017.

Anna Wykurz,  CEO We Do Hotels, Ekspert Komunikacji i Marketingu Online

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *