Jak Sprzedawać Rezerwacje Przez Facebooka
Close

Jak Sprzedawać Rezerwacje Przez Facebooka?

W poprzednim artykule podałyśmy 12 powodów, dlaczego hotel powinien być na Facebooku. W dzisiejszym wpisie opowiemy o tym,  jak sprzedawać rezerwacje przez Facebooka. Oto 5 sprawdzonych sposób na wykorzystanie Facebooka do sprzedaży rezerwacji w hotelu!

5 sposób na wykorzystanie Facebooka do sprzedaży rezerwacji w hotelu:

1. Content 

Zadbajcie o dobrej jakości content. Nie będziemy pisać tutaj o tym, co to znaczy dobrej jakości content. Nie będziemy robić wykładów, o czym macie postować.  Na ten temat napisano już wiele artykułów i było na ten temat wiele wystąpień na konferencjach branżowych. Pamiętajcie natomiast, że aby realnie wpływać na waszych fanów content musi być naprawdę dobry. Pamiętajcie o regule szesnastu: dziś potrzeba 16 kontaktów z marką przed zakupem. Kiedyś było 7, a wcześniej 4. Dziś jest aż 16.

2. Autentyczność

Bądźcie w tej komunikacji autentyczni. Autentyczność jest bardzo istotna w social mediach.  Odradzamy opieranie komunikacji na zdjęciach stockowych. Nie ma nic gorszego, dla osoby która obserwuje wiele hoteli na Instagramie – mówię tutaj o sobie konkretnie – jak dwa identyczne zdjęcia z logo dwóch różnych hoteli jedno pod drugim w streamie. Jeden hotel z Mazur a jeden z Warszawy, identyczne zdjęcie. Odradzamy takie rzeczy, to już nie działa. Zróbcie zdjęcie u Was w hotelu, Waszym pracownikom, Waszym pokojom, pokojowym jak sprzątają, drinkom w restauracji, pokażcie  Szefa Kuchni, aranżację restauracji na event. Ale niech to wszystko będzie wasze, niech to będzie autentycznie.

3. Regularność

Prowadźcie komunikację regularnie. Jak zaczynacie prowadzić Facebooka to już nie ma odwrotu, od tego nie można sobie zrobić przerwy. Strona www hotelu jest statyczna, tam nie zmienia się treści tak  często, natomiast Facebook żyje codziennie. Użytkownicy wchodzą na Facebookab po kilka, kilkanaście razy dziennie. Powinni codzienne widzieć nowe posty!   Chcecie pokazać, że Aasz hotel tętni życiem. Pamiętajcie o tym, że 52% użytkowników Fb przyznaje, iż zdjęcia na Fb/ Insta ich znajomych i rodziny, zainspirowały ich do tego, aby dokonać rezerwacji lub wybrać się w podróż.

4. Audyt fanpage

Czy wykorzystajcie w pełni możliwości jakie oferuje strona na FB? Formaty postów, karuzele, content video, cover? Czy macie na stronie oferty? Recenzje ? Czy jest przycisk Rezerwuj teraz, który kieruje do strony rezerwacji, a nie do strony głównej? Jak się klika w rezerwuj to chce się iść na stronę rezerwacji, albo stronę z ofertami pobytowymi, a nie stronę główną. Przycisk zadzwoń dobrze się sprawdza na telefonie, ale już na komputerze ma słaby efekt. Napewno pierwszy powinien być „Zarezerwuj Teraz”.

5.  Facebook Ads dla hoteli

Facebook ma obecnie kilka produktów dedykowanych specjalnie dla branży turystycznej. I są to bardzo dobre produkty.

  • > Piksel Facebooka to jest podstawa. Bez niego w ogóle nie ma sensu przechodzić dalej do Facebook Ads.
  • > Targetowanie reklam daje olbrzymie możliwości, żeby skierować naszą reklamę do konkretnej, precyzyjnie dobranej grupy celowej.
  • > Nowym rozwiązaniem wprowadzanym przez Facebook  jest optymalizowanie emisji reklam pod kątem osób, które mają ogólny zamiar wyjazdu. Ta funkcja nazywa się: Priorytet wśród osób planujących podróż . W tym wypadku mamy możliwość zastosowania reklamy statycznej i możemy wyświetlić reklamę osobom, które mają ogólny zamiar wyjazdu, ale jeszcze nie wskazały miejsca docelowego. Na przykład osoby, które przeglądają kilka witryn poświęconych turystyce, ale zatrzymują się na stronie głównej.
  • > Oprócz reklam statycznych warto się zainteresować reklamami dynamicznymi dedykowanymi branży turystycznej i hotelom.

Dynamiczne reklamy turystyczne. Dynamiczne reklamy turystyczne wykorzystują piksel Facebooka, dzięki czemu reklamy są wyświetlane osobom, które zasygnalizowały zainteresowanie ofertą – (podjęły na stronie istotne dla niej działania). Aktualnie FB oferuje 3 typy dynamicznych reklam turystycznych: Reklamy hoteli umożliwiają reklamę sektora hotelarskiego – zarówno całych obiektów, jak i oferowanych pokoi. Reklamy przelotów i reklamy miejsc docelowych.   Reklamy dynamiczne dla hoteli umożliwiają np. wyświetlenie reklamy osobie, która była na stronie hotelu i sprawdzała dostępność pokoi, ale nie dokonała rezerwacji.  Dynamizm tych reklam polega na tym, że dopasowują się one do preferencji osób na podstawie ich zachowań na stronie. Czyli widzą oni reklamy tych pokoi, którymi się wcześniej interesowali itp.

Dynamiczne reklamy turystyczne dla szerokich grup odbiorców. To reklamy, które powstały specjalnie na potrzeby reklam hoteli. Pozwalają docierać do osób planujących podróże, nawet jeśli nie odwiedziły one danej witryny lub aplikacji. Mamy tutaj możliwość optymalizacji pod kątem osób wyrażających zamiar podróży i jednocześnie możliwość zaprezentowania im odpowiednich produktów z katalogu zgodnych z zamiarem podróży wyrażonym przez odbiorców (nawet jeśli nie korzystali z danej witryny lub aplikacji).

Dzisiaj nie trzeba  już hotelarzy przekonywać do social media marketingu.

Ważne, żeby wykorzystywać je  świadomie, w zgodzie z celami marketingowymi zawartymi w strategii marketingowej hotelu. Osoba, która prowadzi social media dla hotelu musi mieć na ten temat wiedzę.  Więcej na temat wykorzystania różnych mediów (w tym Facebooka)  do realizowania strategii marketingowej hotelu dowiecie się na szkoleniu Hotel Marketing Menadżer. Dlaczego warto przyjść na to szkolenie? Bo krok po kroku przeprowadzimy Was przez stworzenie strategii marketingowej, planu marketingowego, przez narzędzia marketingowe. Ten program jest wynikiem wieloletniej praktyki. Będziemy korzystać z wiedzy eksperckiej, którą na dodatek potrafimy odpowiednio przekazać. Bo można przecież być ekspertem, ale nie potrafić przekazywać wiedzy…. Tego u nas na szkoleniu nie będzie. Opowiemy Wam za to o tym,  co działa, a co nie działa w marketingu hotelowym. Rezerwacje miejsc POD TYM LINKIEM 

Spodobał Ci się ten artykuł?

Zapisz się do naszego newslettera aby otrzymywać najświeższe informacje o marketingu dla hoteli.

* Informujemy, że Administratorem danych osobowych jest We Do Media Group, ul. Płocka 5a, 01-231 Warszawa. Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane wyłącznie w celu przesyłania informacji o webinarach, nowych artykułach na blogu oraz nowych usługach i ofertach.. Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych. Mają Państwo prawo dostępu do swoich danych oraz ich poprawiania poprzez kontakt: contact@wedohotels.pl  Naszą Politykę Prywatności znajdziecie Państwo pod tym linkiem 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *