Jak w praktyce wykorzystać trendy marketingu online 2018 r. w branży hotelarskiej
Close
trendy w marketingu on line

Jak w Praktyce Wykorzystać Trendy Marketingu Online 2018 w Branży Hotelarskiej

Anna Wykurz o tym Jak w praktyce wykorzystać trendy marketingu online 2018 do promocji i sprzedaży usług w branży hotelarskiej.

Zawsze na przełomie roku dużo mówi się o najnowszych trendach, inspiracjach i o tym jaki będzie ten kolejny, nowy rok w branży. Głos zabierają eksperci, znawcy tematu i praktycy marketingu on-line.

Mówiąc o trendach w marketingu online na 2018 r. jak w mantrze powtarza się o erze mobile, o automatic i personalizacji. Mówi się o wielkich strategiach, o przełomie w marketingu hotelowym i podejściu do klienta, o rozszerzonej rzeczywistości, big data, i automatyce w procesach sprzedaży.

Zawsze w takich momentach zastanawia mnie, co na ten temat powiedzą hotele, których strona internetowa nie ma jeszcze wersji responsywnej, a o zarządzaniu bazą mailingową mówi się tylko w teorii?

W 2017 roku dość widoczny był na rynku rozłam na poziomie działań marketingowych realizowanych przez hotele. Z jednej storny byli duzi gracze, którzy doskonale opanowali rynek e-commerce sprawnie podążając za trendami. Z drugiej zaś całkiem spora grupa hoteli, u których wciąż kulały podstawy, takie jak: prezentowanie oferty, kampanie sprzedażowe czy zarządzanie bazą.

Dlatego też w We Do Hotels opracowliśmy zestawienie 6 głównych trendów marketingu online na 2018 rok oraz tego jak w praktyce można je zastosować do promocji obiektów w branży hotelarskiej.

I. Nadal content

Tworzenie treści atrakcyjnych dla użytkowników to jest już absolutny „must” w marketingu hotelowym. Według raportu opublikowanego przez OnAudience.com aż 46% wyświetleń reklamy w Internecie w Polsce jest blokowana przez urządzenia blokujące reklamy, tak zwane AdBlocki. Dlatego tak ważne są ciekawe i angażujące treści. To dzięki nim jesteśmy w stanie dotrzeć z naszymi komunikatami do potencjalnych odbiorców. Atrakcyjny content sprowadza relewantny ruch na stronę hotelu, który może potem być monetyzowany za pomocą dokonanej rezerwacji, zapisania kontaktu z bazie mailingowej, czy dołączenia do bazy remarketingowej.

W jaki sposób wykorzystać content?

  1. Prowadząc bloga.

Treści umieszczone na blogu pozwalają potencjalnemu gościowi na zapoznanie się z hotelem oraz jego ofertą. W sprzedaży usług hotelowych nie chodzi tylko o informowanie o ofercie, ale przede wszytskim o zaprezentowanie świata przeżyć i emocji. Za pomocą wpisów na blogu z prezentacją tekstu i zdjęć, możemy pokazać nie tylko jak wygląda hotel (jego oferta), ale też jakie eventy były organizowane oraz jaka jest filozofia obiektu. A jeśli prezentowane przez hotel treści są atrakcyjne to czytelnik chętnie zapisze się do listy mailingowej. Sam zostawi swój adres e-mail, który będzie mógł następnie być wykorzystany w procesie zarządzania bazą mailingową. Dodatkowo jeśli potencjalny klient wejdzie na stronę www hotelu to zaczyta się ciasteczko i będziemy następnie mogli temu czytelnikowi wyświetlić reklamę remarketingową zarówno na w wyszukiwarce Google jak i na Facebooku.

2. W mediach społecznościowych.

Tutaj content jest szczególnie ważny. To za jego pomocą hotel komunikuje się ze swoimi potencjalnymi i obecnymi klientami. To, w jaki sposób przygotujemy treści i o czym będziemy mówić, zaważy na tym, czy użytkownicy będą zainteresowani proponowanymi przez hotel postami. Facebook odgrywa obecnie najważniejszą rolę wsród mediów społecznościowych w branży hotelarskiej. Ciekawe zdjęcia i filmy video pokazujące życie hotelu, jego otoczenie, czy ofertę restauracji spowodują, że użytkownicy będą chętnie śledzić i udostępniać posty hotelu, co przełoży się też na wzrost rezerwacji.

3. Newslettery.

Sprzedaż to budowanie relacji, dlatego tak ważną rolę w zarządzaniu relacjami z goścmi (potencjalnymi czy obecnymi) odgrywają newslettery. Zarządzanie bazą mailingową to doskonały sposób informowania o nowej ofercie oraz wydarzeniach odbywających się w hotelu. Regularne wysyłanie newsleterrów sprawi, że zbudujemy i ocieplimy relację z naszymi goścmi, a przy okazji poinformujemy ich o planowanych atrakcjach w obiekcie, dając możliwość rezerwacji first albo last minute. Wysyłając mailing do odbiorcy, który był już naszym gościem (i już kiedyś wybrał nasz hotel) zyskujemy o wiele większe prawdopodobieństwo, że jeśli był on zadowolony z pobytu, to dokona także rezerwacji przy kolejnej okazji.

4. SEO.

Działania contentowe stanowią ogrmne wsparcie dla wypozycjonowania strony www. Algorytmy Google zmieniają się często, jednak jedna rzecz jest niezmienna – Google zawsze premiuje wartościowy content. Coraz bardziej doceniany jest wartościowy ruch na stronie, mierzony między innymi czasem, który użytkownik spędza na danej stronie internetowej oraz współczynnikiem odrzuceń. Im ciekawsze treści tym niższy współczynnik odrzuceń.

Chcesz  przeczytać cały tekst? Zapisz się do newslettera! Jeśli chcesz przeczytać cały artykuł, zostaw swój e-mail, a my prześlemy PDF na Twoją skrzynkę mailową. Od czasu do czasu otrzymasz też od nas dodatkowe wartościowe treści dotyczące marketingu dla hoteli.

 

Artykuł Jak w praktyce wykorzystać trendy marketingu online 2018 r. do promocji i sprzedaży usług w branży hotelarskiej autorstwa Anny Wykurz opublikowany został w całości w najnowszym numerze Hotelarza, Nr (660), Styczeń 2018.

Anna Wykurz,  CEO We Do Hotels, Ekspert Komunikacji i Marketingu Online, Szkoleniowiec

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *