Jak Zwiększyć Rezerwacje Bezpośrednie Dzięki Panelowi We Do.
Close
jak zwiększyć rezerwacje bezposrednie

Jak Zwiekszyć Rezerwacje Bezpośrednie Dzięki Panelowi We Do.

W dzisiejszym artykule przeczytasz o tym, jak zwiekszyć rezerwacje bezpośrednie dzięki Panelowi We Do. Skąd się dowiedzieć co konkretnie wpływa na liczbę rezerwacji bezpośrednich?  Jak zarządzać połączeniami nieodebranymi w hotelu? Skąd czerpać informacje na temat tego jak pracuje recepcja? Jak sprawdzić, które działania reklamowe hotelu faktycznie przynoszą rezultaty w postaci rezerwacji bezpośrednich? Wszystkie te informacje i wiele więcej uzyskasz wdrażając w Twoim hotelu Panel We Do.

Jak zwiększyć rezerwacje bezpośrednie w hotelu

Nie odkryję Ameryki stwierdzając, iż każdemu dyrektorowi hotelu zależy na tym, aby zwiększyć rezerwacje bezpośrednie. Duży udział OTA w ogólnej liczbie rezerwacji to przede wszystkim wysokie koszty prowizji, co miesiąc odprowadzane do pośredników. Rezerwacje bezpośrednie dokonywane za pośrednictwem silnika rezerwacyjnego na stronie internetowej hotelu także w pewnym sensie są kosztem (w postaci prowizji odprowadzanej do dostawcy systemu, choć ich wysokość jest znacznie niższa niż prowizje OTA). Drugim źródłem są rezerwacje telefoniczne. O ile w hotelach miejskich większość rezerwacji dokonywanych jest już przez Internet, to w hotelach pobytowych nadal dominują rezerwacje telefoniczne. Wynika to z faktu, iż goście lubią zadzwonić i dopytać o szczegóły oferty, zwłaszcza jeśli są to oferty pakietowe. Dlatego tak ważne jest dla hoteli, aby wiedzieć co konkretnie wpływa na liczbę rezerwacji bezpośrednich. Mając taką wiedzę możemy doskonalić kompetencje sprzedażowe recepcji. Wszystko po to, aby stale zwiększać udział rezerwacji bezpośrednich dokonywanych telefonicznie.

Skąd czerpać informacje na temat tego, jak pracuje recepcja w hotelu

Hotele, które wdrożyły i w pełni korzystają z potencjału jaki oferuje Panel We Do. mają doskonałą wiedzę na temat tego jak pracuje ich recepcja, jakie są jej mocne i słabe strony, oraz które kompetencje należy rozwijać i doskonalić. Dzieje się tak dlatego, że Panel We Do oferuje możliwość analizowania (słuchania) połączeń przychodzących do recepcji hotelu z kampanii reklamowych. Dzięki temu wiemy jak pracuje recepcja, z jakimi problemami się boryka na codzień. Wiemy także dlaczego goście nie zawsze dokonują rezerwacji. Tę wiedzę zaś możemy zastosować do pracy własnej z recepcją (coaching) lub zdecydować się na szkolenie z podnoszenia kompetencji sprzedażowych i obsługi klienta We Do Efektywna Recepcja.

Jak zarządzać połączeniami nieodebranymi w hotelu

Kiedy zaczynamy pracę z hotelem to zwykle na początku okazuje się, iż największym problem są połączenia nieodebrane. Ich udział w ogólnej liczbie połączeń przychodzących waha się między 30-50 %. Uświadomienie sobie tego problemu pozwala na znalezienie przyczyny i zniwelowanie skali połączeń nieodebranych.  Przede wszystkim należy się zastanowić, dlaczego goście nie mogą się dodzwonić do hotelu i  jak możemy rozwiązać ten problem. W Panelu We Do. hotel ma dostęp do informacji zarówno o połączeniach odebranych jak i nieodebranych.  Recepcja może oddzwonić do gościa, którego połączenie nie zostało odebrane.  To z pewnością będzie dla niego bardzo pozytywnym doświadczeniem, a być może wpłynie też na dokonanie rezerwacji i dalszą lojalność względem marki.

Jak sprawdzić, które działania reklamowe hotelu faktycznie przynoszą rezultaty w postaci rezerwacji

To kolejna istotna funkcja Panelu We Do. Możemy mianowicie zmierzyć dokładnie, z których źródeł przychodzą połączenia do hotelu. Czy klienci dzwonią do hotelu bo zobaczyli reklamę na Facebooku, czy też w wyszukiwarce Google. A może telefon jest wynikiem pozycjonowania SEO. Z naszego wieloletniego doświadczenia we współpracy z hotelami wynika, iż najlepiej konwertuje AdWords, Facebook Ads i SEO. Mając konkretną wiedzę na temat liczby i wartości rezerwacji z poszczególnych źródeł, możemy z dużą dokładnością określić ROI prowadzonych przez hotel działań marketingowych. Dzięki temu hotel może optymalizować budżet marketingowy, czyli zwiększyć nakłady na to, co generuje rezerwacje a wycofać się z nakładów, które nie przynoszą rezerwacji.

Jak korzystać z Panelu We Do?

Korzystanie z naszego Panelu jest bardzo proste i intuicyjne. Wystarczy komputer i dostęp do internetu. Po zalogowaniu się do Panelu unikalnym loginem i hasłem mamy dostęp do wszystkich połączeń przychodzących do hotelu. Widzimy dzień i godzinę połączenia, numer telefonu, czy połączenie zostało odebrane czy nie, ile trwało oraz z jakiego źródła pochodzi ( AdWords, SEO, Facebook itp). Można odsłuchać połączenia, dodać komentarze, odznaczyć jeśli oddzwaniamy na nieodebrane połączenie. Można także wygenerować statystki np. ile było połączeń ze wszystkich źródeł i jak się one rozkładają procentowo. Na zdjęciu widać naszego szkoleniowca Małgorzatę Pioszyk, która w podróży na nasze flagowe Szkolenie We Do Efektywna Recepcja przeprowadza audyt połączeń.

Z doświadczenia hoteli, które w pełni wykorzystują narzędzie jakim jest Panel We Do i decydują się na pracę z recepcją (czy to w postaci coachingów kierownika recepcji czy szkolenia We Do Efektywna Recepcja) wynika realny wzrost liczby rezerwacji bezpośrednich. W hotelach, w których przeprowadziliśmy szkolenia recepcji wzrost liczby rezerwacji telefonicznych to nawet 168%! (Sprawdź nasz raport) 

Co dalej?

Jeśli realnie zależy Ci na wzroście rezerwacji bezpośrednich w Twoim hotelu to zachęcamy do wdrożenia w nim Panelu We Do. Już pierwszego dnia od wdrożenia zyskujesz dostęp do następujących informacji:

  • Ilość połączeń odebranych vs nieodebrane połączenia.
  • Jaka jest znajomości oferty u pracowników recepcji.
  • Jak pracuje Twój zespół i z jakimi problemami się boryka.
  • O co pytają Twoi Goście i dlaczego nie zawsze dokonują rezerwacji.
  • Ile osób zadzwoniło z kampanii na Facebooku a ile z Google.
  • Jaki jest zwrot z prowadzonych działań reklamowych (ROI)

Już teraz zapewnij hotelowi dostęp do Panelu We Do i skorzystaj z wyjątkowej promocji! Kliknij w ZAMÓW PANEL WE DO

Masz dodatkowe pytania? Napisz do nas na contact@wedohotels.pl , odpowiemy na każdego maila!

Spodobał Ci się ten artykuł?

Zapisz się do naszego newslettera aby otrzymywać najświeższe informacje o marketingu dla hoteli.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *