Po Co Hotelowi Fanpage na Facebooku?
Close
szkolenia w hotelarstwie

Po Co Hotelowi Fanpage na Facebooku?

Czy hotele są social? Czy Facebook faktycznie sprzedaje? Po co hotelowi fanpage na Facebooku?  W jaki sposób wykorzystać Facebooka do zwiększenia liczby rezerwacji?  W dzisiejszym artykule odpowiadamy na pytania oraz mówimy o korzyściach, jakie płyną z obecność hotelu na Facebooku.

Polacy są coraz bardziej social, zaś  wśród hotelarzy obserwujemy na razie trzy postawy w podejściu do Facebooka.

  1. Dociekliwi.  Zadają pytania, interesują się, chcą zrozumieć jak działa marketing na Facebooku i czy faktycznie warto w niego inwestować.
  2. Świadomi. To ci Hotelarze, którzy poznali już możliwości sprzedażowe oraz wizerunkowe jakie daje Facebook. Ich nie trzeba przekonywać do korzyści płynących z inwestycji w obecność hotelu na Facebooku. Oni chcą tam być. Jedyne co podlega dyskusji to wysokość budżetu.
  3. Ci,  którzy wiedzą i potrafią wszystko. To grupa klientów, którzy co prawda wiedzą, że Facebooka prowadzić ‚trzeba’ ( bo jest tam konkurencja). Uważają za to, że każdy może prowadzić Facebooka, bo to w końcu „żadna filozofia,  dodać od czasu do czasu kilka zdjęć i jakiś podpis”. Ta grupa przekonała się już o tym, że Facebook nie działa, że nie sprzedaje i tak naprawdę to strata czasu.Dzisiejszy artykuł najbardziej chyba dedykuję tej właśnie grupie, o ile oczywiście wśród natłoku rzeczy, które ‚lubicie’ robić sami, znajdziecie czas na przeczytanie tego artykułu.

Nieco statystyk

Według statystyk Facebook na koniec 2016 roku miał w Polsce ponad 15 milionów użytkowników. To jest aż 64 % użytkowników Internetu! 8 milionów to  panie, 7,5 miliona to panowie. Wiek Polaków korzystających z Facebooka to 13 -50 +, przy czym stale i dynamicznie rośnie udział starszych grup wiekowych na Facebooku.

Ponad 11 milionów Polaków korzysta z Facebooka codziennie (!)

Czy prowadzić  Facebooka dla hotelu?

To zależy, bo każde działanie powinno mieć swój cel.

Należy zastanowić się nad tym,  jaki jest cel obecności twojego hotelu na Facebooku? Co tak naprawdę chcesz dzięki temu osiągnąć?

Dopiero mając określony cel, możesz wybrać  strategię oraz rodzaj działań jakie prowadzisz, aby ten konkretny cel osiagnąć.

Jeśli twoim celem jest komunikacja z klientami to Facebook jest bardzo dobrym narzędziem.

Jeśli twoim celem jest budowanie świadomości marki oraz dbałość o wizerunek to Facebook jest do tego idealny.

Jeśli chcesz zwiększać sprzedaż w hotelu, to żadna inna platforma na świecie nie oferuje bardziej precyzyjnych narzędzi.

Warunek ! Potrzebujesz wiedzieć jak umiejętnie wykorzystać Facebooka do sprzedaży.  Wtedy możesz przestać się martwić o rezerwacje!

Jeśli  twoim celem jest po prostu być na Facebooku, bo wiesz, że musisz to robić i konkurencja też to robi, to naprawdę szkoda na to czasu! Jeśli sam prowadzisz firmowego Facebooka, a nie masz do tego wystarczającej wiedzy (nie można się znać na wszystkim !), ani czasu żeby tę wiedzę pozyskać. Albo też delegujesz prowadzenie Facebooka do pani, która robi ci ulotki i coś tam się zna na marketingu,  to naprawdę zastanów się czy nie będzie efektywniej wykorzystać czas tej pani w inny sposób.

Ustalmy fakty

Facebook ma obecnie najlepsze narzędzia do targetowania reklam. Oznacza to, że możesz tak ustawić swoją kampanię reklamową, aby wyświetlała się ona tylko osobom zainteresowanym rezerwacją pokoju w twoim hotelu!  Dobrze czy dobrze?

Facebook jest idealną platformą do komunikacji z klientami, do zwiększania świadomości marki i budowania wizerunku oraz do sprzedaży produktów i usług. O ile tylko potrafisz tę platformę odpowiednio wykorzystać do realizacji swoich celów.

Jeśli twierdzisz, że Facebook nie działa, albo, że Facebook nie sprzedaje, to znaczy tylko tyle, że nie wiesz jak umiejętnie wykorzystać potencjał Facebooka do realizacji celów Twojej Hotelu!

A jeśli czegoś nie wiesz, to masz dwa wyjścia. Albo samemu się wyedukować, albo zatrudnić kogoś, kto potrzebną ci wiedzę posiada.

Możesz zainwestować czas i pieniądze w zdobycie wiedzy na temat tego jak prowadzić komunikację i sprzedaż za pośrednictwem Facebooka. Przy czym edukację rozumiemy tutaj jako proces ciągły i nieustający, gdyż Facebook jak wszystkie nowe media bardzo dynamicznie się rozwija, a co za tym idzie to co działało wczoraj, nie koniecznie musi zadziałać dzisiaj.

Możesz także powierzyć działania na Facebooku profesjonalistom, którzy wyspecjalizowali się w marketingu social mediów, rozumieją potencjał jaki oferuje Facebook i potrafią go wykorzystać do realizowania postawionych celów.

Jednym słowem zadzwoń do nas albo … zadzwoń do nas.

Ponieważ w We do. hotles  zarówno  prowadzimy szkolenia z social mediów jak i dla naszych klientów komunikujemy, prowadzimy działania wizerunkowe i  sprzedażowe na Facebooku.

Najlepiej będzie jeśli zadzwonisz do nas od razu 22 765 62 63 lub wyślij maila na contact@wedohotels.pl

Spodobał Ci się ten artykuł?

Zapisz się do naszego newslettera aby otrzymywać najświeższe informacje o marketingu dla hoteli.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *