Prowadzisz sprzedaż MICE? Tych błędów nie popełniaj! Na co dzień prowadzę szkolenia dla działów sprzedaży i pracuję z hotelami w całej Polsce. Oto 5 Błędów w Sprzedaży Konferencji i Eventów MICE.
Pracujesz w dziale sprzedaży? Ten artykuł jest dla Ciebie.
Pracujesz w innym dziale? Udostępnij to kolegom i koleżankom z działu sprzedaży MICE.
5 błędów w sprzedaży konferencji i eventów do klienta biznesowego
1. Brak procesu obsługi zapytań. Hotel otrzymuje zapytanie od klienta, po którym zostaje do niego wysyłana sztampowa oferta. W ofercie są propozycje kilku różnych opcji do wyboru, a klient sam musi się we wszystko wczytywać. Trudno mu przez to przebrnąć i w rezultacie wybiera inny obiekt, gdzie dostaje lepszą opiekę i gdzie stawia się na relacje.
2. Wszystkich klientów obsługuje się tak samo. Nie każde zapytanie/ nie każdy klient ma taki sam potencjał. Należy dopasować obsługę do potencjału klienta. Przykładowo do klientów VIP stosuje się inny proces obsługi, niż do klientów o niskiej wartości zapytania. Proces obsługi klientów VIP zakłada bezpośredni kontakt po otrzymaniu zapytania i budowanie relacji już na tym etapie.
3. Wysyłanie oferty bez wcześniejszego kontaktu. Klient najczęściej wysyła zapytanie do kilku obiektów. Aby zadbać o pierwsze wrażenie warto skontaktować się z klientem natychmiast po otrzymaniu zapytania. W ten sposób buduje się relacje i uzyskuje zaufanie klienta!
4. Brak follow up po wysłanej ofercie. Brak kontaktu z klientem po wysłanej ofercie to duży błąd. Nawet nie wiadomo czy ta oferta dotarła do adresata, czy przypadkiem nie wylądowała w spamie. Jeśli ktoś się napracował nad przygotowaniem oferty to dlaczego nie zadba o follow up?
5. Brak aktywnej sprzedaży. Bazowanie wyłącznie na sprzedaży reaktywnej jest wygodne. Skoro skrzynka mailowa jest zapełniona zapytaniami, to po co robić aktywną sprzedaż? Nawet nie ma na to czasu. Moje doświadczenie pokazuje jednak, że to klienci pozyskani w wyniku procesu aktywnej sprzedaży (na bazie budowania długofalowych relacji), zapełnią obiekt, kiedy jest mniejszy popyt/ kryzys.
UWAGA! Jeszcze przez kilka dni dostępne będzie nagranie mojego bezpłatnego webinaru:
Jak ułożyć sprzedaż MICE w hotelu Zarejestruj się TUTAJ i zobacz moje szkolenie
Dlaczego możesz mi zaufać?
Nazywam się Małgorzata Pioszyk. Jestem trenerką skutecznej sprzedaży. Od ponad 10 lat pomagam hotelom skutecznie zwiększać sprzedaż. Szkolę hotelarzy w zakresie skutecznej sprzedaży MICE oraz sprzedaży oferty indywidualnej przez recepcję i dział rezerwacji. Prowadzę szkolenia stacjonarne i szkolenia online. Z mojej platformy szkoleniowej dla hotelarzy skorzystało już ponad 500 Hotelarzy. Prowadzę także podcast o skutecznej sprzedaży dla hotelarzy.
Podobne artykuły:
6 rzeczy, które musisz wiedzieć o sprzedaży MICE
Jak ułożyć proces sprzedaży MICE w hotelu