• Chatboty w branży hotelarskiej.
Chatbot – wsparcie dla hoteli

Rozwój nowych technologii, często niesie za sobą znaczące udogodnienia. Większość ludzi, szybko przyzwyczaja się do tego, jakie możliwości zyskują dzięki nowinkom technologicznym. I równie szybko zapomina, że jeszcze kilkanaście, kilkadziesiąt, może nawet 100 lat temu, te same czynności, które teraz nie wymagają żadnego wysiłku, były bardzo czasochłonne i absorbujące.

Za przykład, niech posłuży nam samochód. Dla wielu wydaje się niemożliwe, sprawne funkcjonowanie bez możliwości swobodnego przemieszczania się, którą daje posiadanie auta. Bądź telefon komórkowy – jeszcze nie tak dawno temu, świat funkcjonował zupełnie inaczej, dziś niemal każdy używa smartfona, z którym najczęściej się w ogóle nie rozstaje. Dla współczesnych ludzi używanie samochodu czy telefonu komórkowego jest naturalne, jednak nie zawsze tak było, kiedyś te technologie były nowinkami, dziś zaś takimi nowinkami są Chatboty, które, choć już świetnie wpisały się we współczesny świat, to wciąż nie wszyscy wiedzą jak duże niosą możliwości. A technologia nie przestaje się zmieniać.

Nieustannie także zmienia się nasze codzienne życie i technologia ma na to bardzo duży wpływ. Dotyczy to, tego, jak teraz spędzamy wolny czas, jak zamawiamy jedzenie, słuchamy muzyki i jak oglądamy telewizję bądź, robimy zakupy. Zmiany dotyczą także tego, jak kontaktujemy się z innymi ludźmi. Listy zastąpiły SMS-y, te zaś zostają wyparte przez komunikatory takie jak, Instagram, Messenger czy WhatsApp.

Do tego stale jesteśmy zalewani nieprzebraną ilością informacji.

W ciągu jednego dnia dociera do nas tyle danych i tyle bodźców, co przez całe życie naszych babć. A 90% danych powstało w ciągu ostatnich 2 lat.

Kiedyś było inaczej…

Jaki wpływ ma szybko zmieniająca się technologia na branżę hotelarską?

Hotelarze muszą stawić czoła temu, że klienci już nie chcą czekać na odpowiedź, chcą mieć pewność i znać szczegóły. Minęły czasy, kiedy aby wyjechać na wakacje, wysyłało się list do kwatery i zakładało, że on doszedł i że pokój będzie na nas czekał. Współcześni goście, nie czekają, oczekują wszystkiego tu i teraz. Jeśli mielibyśmy wskazać jedną z bardziej niecierpliwych grup, byliby to ludzie młodzi. Dlatego warto dobrze przygotować swój obiekt do komunikacji z Millenialsami, którzy są bardzo świadomi swoich potrzeb, a hotelarze powinni być w stanie, zawsze na nie odpowiadać, najlepiej możliwie w jak najkrótszym czasie.

Warto zapamiętać, że w 2020 r. 50% a w 2025, już 75% klientów będą stanowili Millenialsi.

Branża hotelarka musi nauczyć się odpowiadać na ich potrzeby. Musi wiedzieć, jak i przy pomocy jakich narzędzi zaspokajać ich potrzebę kontaktu z hotelem.

95% młodych ludzi nie dzwoni. Woli wysyłać wiadomości. Woli korzystać z Messengera. Ponieważ chce, wszystko tu i teraz. 50% oczekuje odpowiedzi natychmiast i dostępności marek 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

Dlatego współcześni klienci, nie tylko Ci młodzi wolą nawet rozmawiać z wirtualnym asystentem niż być skazanym na szukanie informacji w sieci bądź czekanie na infolinii.

Z pomocą przychodzą nam nowe technologie, dzięki którym możemy w ciekawy sposób przedstawić nasz obiekt, naszą ofertę i kontaktować się z gośćmi. Np. chcąc oprowadzić gościa po naszym obiekcie, możemy wykorzystać VR, – czyli rzeczywistość wirtualną, i choć dokonanie rezerwacji przy pomocy VR wymaga użycia specjalnych gogli, to prawdopodobnie przyszłość przyniesie udogodnienia także w tej dziedzinie. Pierwsze komputery i telefony także były duże i kosztowne.

Wyzwania w branży hotelarskiej i jak im sprostać

Na hotelarzy każdego dnia czekają nie lada wyzwania, zmieniające się oczekiwania gości, oraz pracowników, problemy z rekrutacją wykwalifikowanej kadry, rosnące koszty pracy i usług. Rozwiązaniem wielu z tych wyzwań mógłby być pracownik idealny… czyli jaki?

Prawdopodobnie, gdybyśmy zapytali o to hotelarzy, odpowiedzi byłyby zbliżone do tych poniżej:

Nigdy nie choruje, zawsze jest dostępny, nie żąda podwyżek, nie jest przekupny ani roszczeniowy, nie miewa humorów, niestraszna mu praca na noce i w święta, nie prosi o urlop, a do tego zna języki obce, jest otwarty na ludzi, szybko się uczy, zna się na sprzedaży, i lubi negocjować.

Tak często jawi nam się pracownik idealny, bardzo trudno znaleźć takich ludzi, na szczęście przynajmniej na część naszych potrzeb odpowiada Chatbot!

Chatbot

Chatbot, to robot, który potrafi komunikować się z ludźmi. Może rozmawiać z kilkoma osobami równocześnie i robić to w wielu językach. Jest zawsze do dyspozycji. Jest to oprogramowanie, które można wgrać na Messenger obiektu bądź na stronę WWW. Dzięki temu rozwiązaniu obsługa hotelu zyskuje dodatkowy, cenny czas. Chatbot sprawdza się w małych obiektach, ponieważ, nawet w nocy, kiedy nikogo już nie ma na recepcji, może udzielić odpowiedzi na pytania. Jak także w dużych hotelach, gdyż skutecznie rozładowuje traffic, i odciąża i tak już przeładowanych obowiązkami recepcjonistów.

Co potrafi Chatbot w hotelu?

Chatbot ma wiele zalet, ale to, co wydaje się kluczowe, to to, że potrafi on, dać nam cenny czas, nie ujmując z jakości.

Chatbot jest do dyspozycji gości 24/h. Co potrafi?

  • Pomaga w procesie rezerwacji,
  • Informuje o dostępności pokoi, terminów i ofercie,
  • Informuje o dodatkowych atrakcjach i usługach,
  • Zaprasza do restauracji,
  • Przedstawia menu, może dopasować wino odpowiednie do kolacji,
  • Może zarezerwować stolik,
  • Może wezwać room service,
  • Jest przeszkolony sprzedażowo, nie boi się negocjować,
  • Informuje o dodatkowych atrakcjach i usługach takich, jak SPA,
  • Podpowiada, co można robić w okuł budynku,

Lista zalet tej technologii jest długa, dlatego coraz więcej obiektów sięga po to rozwiązanie.

Chatbot z powodzeniem może wspierać nasz biznes. Jest w stanie zrobić za nas pierwszy research, dla działu sprzedaży. Zapytać gościa o termin pobytu, o ilość osób, zadać podstawowe pytania. Dzięki temu pracownik działu sprzedaży otrzymuje zebrane, najważniejsze informacje i może wykorzystać zaoszczędzony czas na przedstawienie oferty i sprzedaż.

Dzięki Chatbotom możemy podtrzymywać relacje z gościem w trakcie jego pobytu w naszym obiekcie. Chatbot może wysłać wiadomość z pytaniem „Jak się czujesz” bądź „Jak się bawisz”, w słoneczny dzień może np.:  przypomnieć gościom, że do ich dyspozycji są leżaki, taras i basen.

Chatboty jeszcze długo nie zastąpią człowieka, ale już teraz mogą go wesprzeć w codziennych obowiązkach.

Jeśli chcesz przetestować naszego Chatbota, napisz do nas na Messengerze. On już tam na Ciebie czeka:)

 

JEŚLI CHCESZ OTRZYMYWAĆ NA MAILA WARTOŚCIOWE TREŚCI DOTYCZĄCE NOWYCH TECHNOLOGII I NARZĘDZI DO WYKORZYSTANIA W BRANŻY HOTELARSKIEJ TO ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA.

[wysija_form id=”24″]

* Informujemy, że Administratorem danych osobowych jest We Do Media Group, ul. Płocka 5a, 01-231 Warszawa. Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane wyłącznie w celu przesyłania informacji o webinarach, nowych artykułach na blogu oraz nowych usługach i ofertach.. Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych. Mają Państwo prawo dostępu do swoich danych oraz ich poprawiania poprzez kontakt: contact@wedohotels.pl  Naszą Politykę Prywatności znajdziecie Państwo pod tym linkiem 

Zainteresował Cię ten artykuł?

Zapisz się do newslettera!