• Działania CSR w branży hotelarskiej
Dlaczego warto robić działania CSR w hotelarstwie?

Coraz częściej mówi się o społecznej odpowiedzialności biznesu. Czy w dobie globalnej wioski warto inwestować w CSR w takich dziedzinach jak hotelarstwo?

Mamy XXI wiek. Coraz bardziej rośnie znaczenie i siła hoteli na świecie. Jak mawiano w „Spidermanie”, z wielką siłą wiąże się wielka odpowiedzialność. Czy to zdanie również działa w tym przypadku? Dlaczego warto robić działania CSR?

Skąd wzięło się CSR?

Corporate Social Responsibility (CSR), czyli społeczna odpowiedzialność biznesu. Samo pojęcie wywodzi się z XIX wiecznych Stanów Zjednoczonych, gdzie przemysłowi twórcy tworzyli imperia korporacyjne, nie zwracając uwagę na normy etyczne. Zaowocowało to wprowadzeniem pewnej umowy społecznej, między państwem, firmami i obywatelami. System wzmocniono prawnie w czasie wielkiego kryzysu XX wieku oraz po problemach związanymi z działalnością firm w latach sześćdziesiątych XX wieku. Wtedy to zarzucano niektórym korporacjom, że specjalnie wprowadzają niepokój społeczny, by osiągać kolejne biznesowe cele.

Dziś CSR jest koncepcją działania przedsiębiorstw, które dbają o środowisko oraz obywateli, na których los mają szansę wpływać. Dodatkowo utrzymują kontakt z szeregiem instytucji oraz związkami zawodowymi, by wiedzieć jakie działania nie odpowiadają obywatelom i w miarę możliwości je wyeliminować.

Co daje CSR?

CSR jest szansą dla hoteli na zaprezentowanie swojej marki w dobrym świetle. Obywatele doceniają wspieranie wspólnot, aktywności społecznych oraz udział w akcjach charytatywnych. Dodatkowo przykład idzie z samej góry, gdyż największe koncerny na świecie z Apple i Google na czele wspierają taką odpowiedzialność społeczną. Dlaczego?

Wspieranie działań CSR daje możliwość hotelom połączenia się z klientami. Dzięki temu można ukształtować długofalowe relacje ze społecznością lokalną, różnymi podmiotami, oraz rządem. Hotel zyskuje wówczas zaufanie, a to przekłada się na pozycję na rynku oraz liczbę klientów. Z czasem, takie działania pozwalają utworzyć przewagę rynkową, a dzisiaj przy natłoku konkurencji każda przewaga jest dobra.

Innym dużym plusem jest inwestycja w zasoby ludzkie, przez zwiększenie odporności na sytuacje kryzysowe. Nie jest tajemnicą, że hotele to ludzie i jeśli nie będą w stanie pracować z powodu lęku o bliskich, czy też przez fizyczny brak możliwości dotarcia do pracy, to obiekt przestanie działać. Dlatego warto pomagać społecznościom lokalnym, bo jest to inwestycja, która szybko nam się zwróci. Dodatkowo potencjalny pracownik również cieplej będzie odnosił się do naszej oferty, jeśli będzie kojarzyć firmę z czymś, co jest dla niego, lub jego społeczności bliskie.

CSR i społeczeństwo

Każda firma, wspierająca jakąś ideę lub wartości zdobywa nowych odbiorców. Na działaniach CSR zyskują wszyscy, zarówno społeczeństwo, jak i hotele. Przykładem takiej nowej inicjatywy jest akcja „Hotel Super Heroes”, która jest pierwszą hotelarską akcją charytatywną w Polsce. Celem akcji jest wsparcie Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce przez kupowanie symbolicznych cegiełek. Ich cena zaczyna się od 100 złotych. Takimi działaniami, hotelarze również chcą zaprezentować swoją odpowiedzialność społeczną i przekazać światu, że nie są obojętni na los ludzi.

CSR jest pokazaniem wszystkim, że mimo wielu różnic i problemów, wciąż chcemy pomagać ludziom. To pewnego rodzaju idea, sprowadzająca się do podstaw koegzystencji. Jeśli ludziom jest dobrze, będą pracować i funkcjonować, a jeśli nie, to obie strony będą mieć poważne kłopoty.

CSR jest również korzystny z perspektywy czysto ekonomicznej. Jest to w miarę prosty i stosunkowo mało absorbujący sposób na rozpropagowanie marki lub obiektu, a przy okazji zrobienia czegoś dobrego.

JEŚLI CHCESZ OTRZYMYWAĆ NA MAILA WARTOŚCIOWE TREŚCI DOTYCZĄCE ZARZĄDZANIA ZESPOŁEM ORAZ ISTOTNE NARZĘDZIA DO WYKORZYSTANIA W BRANŻY HOTELARSKIEJ TO ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA.

[wysija_form id=”21″]

* Informujemy, że Administratorem danych osobowych jest We Do Media Group, ul. Płocka 5a, 01-231 Warszawa. Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane wyłącznie w celu przesyłania informacji o webinarach, nowych artykułach na blogu oraz nowych usługach i ofertach.. Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych. Mają Państwo prawo dostępu do swoich danych oraz ich poprawiania poprzez kontakt: contact@wedohotels.pl  Naszą Politykę Prywatności znajdziecie Państwo pod tym linkiem 

 

Zainteresował Cię ten artykuł?

Zapisz się do newslettera!