• Social Media dla Hoteli
Facebook dla Hotelu
facebook dla hotelu

Czy profil Facebook dla hotelu jest potrzebny?

Prowadzisz hotel i zastanawiasz się czasami czy Facebook dla hotelu jest w ogóle tobie potrzebny? Czy prawdziwe jest stwierdzenie, że nie masz Facebooka to nie istniejesz? Trochę tak! W końcu na Facebooku są już prawie wszyscy – od małych, lokalnych sklepów spożywczych, po wielkie marki, które widujesz często na bilbordach, kiedy idziesz do pracy.

Czym jest Facebook dla hotelu?

Facebook to portal społecznościowy i tak właśnie trzeba do niego podchodzić. Posiadając swój fanpage, trzeba pamiętać o tym, że najpierw musimy zainteresować swoich odbiorców ciekawym contentem, a dopiero później skupiać się na postach, które zachęcają do skorzystania z danej usługi. Im więcej ciekawszych postów, które angażują użytkownika, tym lepiej. Cykle postów wprowadzane na stronę mogą sprawić, że ktoś polubi tę formą przekazu na tyle, że np. co środę wejdzie na fanpage, aby zobaczyć swój ulubiony cykl.

Nie można zapominać o tym, że hotel to nie tylko pomieszczenia, ale również ludzie. Nie tylko klienci, ale również personel. Pokażmy ich! W czasie pracy, kiedy wykonują swoje obowiązki, ale i w czasie przerwy, kiedy np. jedzą obiad czy piją poranną kawę. Ociepli to wizerunek hotelu, który często sprawia wrażenie zamkniętej społeczności.

Jak pisać w social media?

Wspomniane wyżej cykle postów mogą zaangażować uczestników do dyskusji lub do wracania na fanpage w ustalonym terminie, aby dowiedzieć się o kolejnych ciekawostkach. W przypadku hoteli, może być to cykl postów o ciekawych miejscach czy wydarzeniach z miasta. Pokażmy miasto, okolice hotelu, zwróćmy uwagę na ciekawe koncerty i eventy.

Użytkownicy social media uwielbiają filmy, dlatego dajmy im to co lubią. Materiały wideo cieszą się popularnością, więc pokazywanie życie hotelu w taki sposób, sprawi, że dostarczymy ciekawy content na naszą stronę i zainteresujemy nim naszych fanów. Profil Facebook dla hotelu musi zainteresować potencjalnych gości.

Reklama a Facebook

Każda marka czy firma posiada w swojej ofercie promocje, usługi lub produkt, o którym chce powiadomić klienta. Należy jednak zawsze pamiętać, że Facebook jest portalem społecznościowym, dlatego podejście do użytkownika jako tylko i wyłącznie (potencjalnego) klienta jest błędne. Użytkownik Facebooka lubiąc dany fanpage szuka przede wszystkim informacji, którymi może np. podzielić się ze znajomymi. Tworząc fanpage trzeba pamiętać, że tworzymy swego rodzaju społeczność, nie tablicę z ofertami.

Czy to oznacza, że nie można dodawać postów produktowych?

Absolutnie nie! Posty produktowe są również ważną grupą postów na Facebooku. Z tym jednak, że to właśnie posty angażujące wpływają na zasięgi oraz interakcję. Wchodząc na dany fanpage i widząc jedynie posty z ofertą, promocją czy produktem, użytkownik może być zniechęcony, „przygnieciony” informacjami. Można to porównać z wejściem do sklepu. Jeżeli od razu po wejściu, obsługa danego sklepu informowałaby nas tylko tym, który produkt jest najlepszy, jaka promocja obowiązuje w tym tygodniu czy która usługa powinna być zakupiona przez potencjalnego klienta, to natłok informacji spowodowałby jedynie, że nie wiedzielibyśmy z czego skorzystać najpierw. To samo tyczy się fanpage’a.

Prowadzisz hotel i nadal nie wiesz jak zainteresować swoich odbiorców. Jesteśmy od tego, aby Ci pomóc! Zmieniamy świat hoteli na lepszy, Twój też możemy.

Przeczytaj także : 5 Narzędzi, które ułatwią ci pracę na Facebooku

Profil Facebook dla hotelu

Zainteresował Cię ten artykuł?

Zapisz się do newslettera!