Anna Wykurz o tym Jak w praktyce wykorzystać trendy marketingu online 2018 do promocji i sprzedaży usług w branży hotelarskiej.
Jak w praktyce wykorzystać trendy marketingu online 2018 r. do promocji i sprzedaży usług w branży hotelarskiej.
Zawsze na przełomie roku dużo mówi się o najnowszych trendach, inspiracjach i o tym jaki będzie ten kolejny, nowy rok w branży. Głos zabierają eksperci, znawcy tematu i praktycy marketingu on-line. Mówiąc o trendach w marketingu online na 2018 r. jak w mantrze powtarza się o erze mobile, o automatic i personalizacji. Mówi się o wielkich strategiach, o przełomie w marketingu hotelowym i podejściu do klienta, o rozszerzonej rzeczywistości, big data, i automatyce w procesach sprzedaży.
Zawsze w takich momentach zastanawia mnie, co na ten temat powiedzą hotele, których strona internetowa nie ma jeszcze wersji responsywnej, a o zarządzaniu bazą mailingową mówi się tylko w teorii?
W 2017 roku dość widoczny był na rynku rozłam na poziomie działań marketingowych realizowanych przez hotele. Z jednej storny byli duzi gracze, którzy doskonale opanowali rynek e-commerce sprawnie podążając za trendami. Z drugiej zaś całkiem spora grupa hoteli, u których wciąż kulały podstawy, takie jak: prezentowanie oferty, kampanie sprzedażowe czy zarządzanie bazą.
Dlatego też w We Do Hotels opracowliśmy zestawienie 6 głównych trendów marketingu online na 2018 rok oraz tego jak w praktyce można je zastosować do promocji obiektów w branży hotelarskiej.
I. Nadal content
Tworzenie treści atrakcyjnych dla użytkowników to jest już absolutny „must” w marketingu hotelowym. Według raportu opublikowanego przez OnAudience.com aż 46% wyświetleń reklamy w Internecie w Polsce jest blokowana przez urządzenia blokujące reklamy, tak zwane AdBlocki. Dlatego tak ważne są ciekawe i angażujące treści. To dzięki nim jesteśmy w stanie dotrzeć z naszymi komunikatami do potencjalnych odbiorców. Atrakcyjny content sprowadza relewantny ruch na stronę hotelu, który może potem być monetyzowany za pomocą dokonanej rezerwacji, zapisania kontaktu z bazie mailingowej, czy dołączenia do bazy remarketingowej.
W jaki sposób wykorzystać content?
- Prowadząc bloga
Treści umieszczone na blogu pozwalają potencjalnemu gościowi na zapoznanie się z hotelem oraz jego ofertą. W sprzedaży usług hotelowych nie chodzi tylko o informowanie o ofercie, ale przede wszytskim o zaprezentowanie świata przeżyć i emocji. Za pomocą wpisów na blogu z prezentacją tekstu i zdjęć, możemy pokazać nie tylko jak wygląda hotel (jego oferta), ale też jakie eventy były organizowane oraz jaka jest filozofia obiektu. A jeśli prezentowane przez hotel treści są atrakcyjne to czytelnik chętnie zapisze się do listy mailingowej. Sam zostawi swój adres e-mail, który będzie mógł następnie być wykorzystany w procesie zarządzania bazą mailingową. Dodatkowo jeśli potencjalny klient wejdzie na stronę www hotelu to zaczyta się ciasteczko i będziemy następnie mogli temu czytelnikowi wyświetlić reklamę remarketingową zarówno na w wyszukiwarce Google jak i na Facebooku.
2. W mediach społecznościowych
Tutaj content jest szczególnie ważny. To za jego pomocą hotel komunikuje się ze swoimi potencjalnymi i obecnymi klientami. To, w jaki sposób przygotujemy treści i o czym będziemy mówić, zaważy na tym, czy użytkownicy będą zainteresowani proponowanymi przez hotel postami. Facebook odgrywa obecnie najważniejszą rolę wsród mediów społecznościowych w branży hotelarskiej. Ciekawe zdjęcia i filmy video pokazujące życie hotelu, jego otoczenie, czy ofertę restauracji spowodują, że użytkownicy będą chętnie śledzić i udostępniać posty hotelu, co przełoży się też na wzrost rezerwacji.
3. Newslettery
Sprzedaż to budowanie relacji, dlatego tak ważną rolę w zarządzaniu relacjami z goścmi (potencjalnymi czy obecnymi) odgrywają newslettery. Zarządzanie bazą mailingową to doskonały sposób informowania o nowej ofercie oraz wydarzeniach odbywających się w hotelu. Regularne wysyłanie newsleterrów sprawi, że zbudujemy i ocieplimy relację z naszymi goścmi, a przy okazji poinformujemy ich o planowanych atrakcjach w obiekcie, dając możliwość rezerwacji first albo last minute. Wysyłając mailing do odbiorcy, który był już naszym gościem (i już kiedyś wybrał nasz hotel) zyskujemy o wiele większe prawdopodobieństwo, że jeśli był on zadowolony z pobytu, to dokona także rezerwacji przy kolejnej okazji.
4. SEO
Działania contentowe stanowią ogrmne wsparcie dla wypozycjonowania strony www. Algorytmy Google zmieniają się często, jednak jedna rzecz jest niezmienna – Google zawsze premiuje wartościowy content. Coraz bardziej doceniany jest wartościowy ruch na stronie, mierzony między innymi czasem, który użytkownik spędza na danej stronie internetowej oraz współczynnikiem odrzuceń. Im ciekawsze treści tym niższy współczynnik odrzuceń.
II. Mobile
Z telefonów komórkowych w Polsce korzysta 92% dorosłych Polaków, z czego 57% korzysta ze smartfonów za pomocą, których przegląda Internet. 17% Polaków dokonuje zakupów, rezerwuje bilety i hotele za pomocą smartfonów.* Według danych prezentowanych przez Google, użytkownicy Internetu zdecydowanie częściej przeglądają oferty na urządzeniach mobilnych (smarfony i tablety), zaś rezerwacji i zakupów dokonują na deskopach. Trend ten utrzymuje się już od pewnego czasu i ma tendencję rosnącą. Ponieważ telefony komórkowe są z nami wszędzie, a my pozostajemy online większą część dnia to pierwszy kontakt z ofertą odbywa się właśnie za pomocą urządzenia mobilnego.
Jak wykorzystać trend mobile?
- Kampanie mobilne Google Adwords
Wykorzystajmy trend oraz informację o tym, że nasi goście coraz częściej przeglądają Internet za pomocą urządzeń mobilnych. Przygotujmy wersję reklamy tekstowej i display na urządzenia mobilne.
- Facebook Ads
Reklamy na Facebooku z opcją widoczności na urządzeniach mobilnych. Pamiętajmy, że na urządzeniu mobilnym reklama wyświetla się inaczej niż na deskopie i dlatego wymaga specjalnie do tego przygotowanej grafiki.
- Reklama w Messengerze
W 2017 roku, Facebook wprowadził reklamy w Messengerze, umożliwiając nie tylko wysyłanie spersonalizowanych wiadomości do użytkowników, ale także wyświetlanie w Messengerze pomiędzy kontaktami sponsorowanych treści (reklam).
Artykuł Jak w praktyce wykorzystać trendy marketingu online 2018 r. do promocji i sprzedaży usług w branży hotelarskiej autorstwa Anny Wykurz opublikowany został w całości w najnowszym numerze Hotelarza, Nr (660), Styczeń 2018.
Anna Wykurz, CEO We Do Hotels, Ekspert Komunikacji i Marketingu Online, Szkoleniowiec.
[wysija_form id=”2″]
* Informujemy, że Administratorem danych osobowych jest We Do Media Group, ul. Płocka 5a, 01-231 Warszawa. Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane wyłącznie w celu przesyłania informacji o LIVE, o webinarach, nowych artykułach na blogu oraz nowych usługach i ofertach. Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych. Mają Państwo prawo dostępu do swoich danych oraz ich poprawiania poprzez kontakt: contact@wedohotels.pl Naszą Politykę Prywatności znajdziecie Państwo pod tym linkiem