• Szkolenia
Szkolenia dla hoteli w abonamencie. Hit czy kit?

Kolejny odcinek podcastu o skutecznej sprzedaży dla hotelarzy, w którym opowiadam o moim najnowszym projekcie. Szkolenia dla hoteli w abonamencie. Hit czy kit? Z tego podcastu dowiesz się skąd wziął się pomysł na abonament na szkolenia dla hoteli, kto się szkoli na platformie szkoleniowej dla hotelarzy, szkolenia stacjonarne czy szkolenia na platformie szkoleniowej dla hoteli oraz co wyjątkowego znajdziesz w ofercie abonamentowej. Zapraszam do słuchania!

Zapraszam na podcast:

Linki do podcastu na moich platformach streamingowych : Spotify | YouTube

Transkrypcja :

Witam Was bardzo serdecznie w kolejnym odcinku mojego podcastu o skutecznej sprzedaży. Dziś postanowiłam zrobić trochę prywaty, ponieważ dzisiejszy podcast będzie miał tytuł:  Szkolenia na abonament.  Hit czy kit ? Już tłumaczę, co mnie zainspirowało i co sprowokowało pomysł na nagranie właśnie takiego podcastu. Niedawno dostałam maila od właścicielki obiektu, która od kilku miesięcy już korzysta z mojej platformy szkoleniowej dla hotelarzy. Ewa napisała coś, co mnie złapało  za serce i wzruszyło. Ewa, bardzo Ci dziękuję za te słowa:  

„Małgosiu. Dziękuję ci za stworzenie takiej możliwości. Jesteśmy małym obiektem i zorganizowanie szkolenia stacjonarnego z Tobą jest poza naszym zasięgiem. Dzięki platformie możemy się z tobą szkolić, a mojej dziewczyny już się pomału przekonują do sprzedaży i nawet zaczynają proponować wyższe pakiety. Dziękuję. Ewa”  

Kiedy to przeczytałam, to pomyślałam sobie, że to co robię jeżeli chodzi o szkolenia na platformie szkoleniowej dla hotelarzy, to ma naprawdę większy sens i jest ważne. Nie tylko dla małych obiektów, bo szkolą się ze mną także duże obiekty oraz sieci hotelowe. W tym momencie mam ponad 500 zadowolonych uczestników. Wiem bo dostaję feedback na bieżąco. Dlatego postanowiłam, że nagam ten podcast, aby opowiedzieć wam trochę więcej o możliwościach szkoleń na platformie szkoleniowej dla hotelarzy.  

Ja często słyszę od Was: „Nie, gdzie tam, szkolenia online, jakieś nagrania. To nie zadziała.” Dlatego dzisiaj będę chciała rozwiać te obiekcje, że tylko szkolenia stacjonarne przynoszą efekty.

Pozwolę sobie na początek opowiedzieć trochę historii.

Skąd wziął się pomysł na zrobienie tej platformy szkoleniowej dla hoteli ? 

Platforma szkoleniowa dla hoteli powstała tuż przed Covidem, jako wsparcie dla moich programów stacjonarnych. Na samym początku miała wspierać szkolenia stacjonarne, których prowadziłam wtedy bardzo dużo. W zasadzie wyłącznie prowadziłam wtedy szkolenia stacjonarne.

Potem niestety przyszedł Covid.

I powstało bardzo duże zainteresowanie szkoleniami online. A ja nie mogłam pracować na sali szkoleniowej, więc wszystko się działo online. Muszę przyznać, że platforma wówczas to był strzał w dziesiątkę. 

A po covidzie?

Wszystko się unormowało. Chętnie wróciliście do szkoleń stacjonarnych. Natomiast zauważyłam, że zarówno małe obiekty, jak i duże hotele nadal decydują się na moje programy szkoleniowe na platformie i chętnie z nich korzystają.  

Naturalną koleją rzeczy było to, że postanowiłam wprowadzić nowość czyli abonament na szkolenia.  Ponieważ pomyślałam sobie, że tych szkoleń na platformie mam już bardzo dużo, w tym momencie jest ich 35. Zarówno dużych programów szkoleniowych (4-6 H) jak i mniejszych godzinnych, dwugodzinnych, webinarów. 

Jeśli chodzi o tematykę to znajdziecie tutaj:

Szkolenia dla recepcji i działów rezerwacji

przede wszystkim sprzedaż, bo no to jest mój najmocniejszy temat.

Komunikacja. Trudne sytuacje, roszczeniowi goście.

Są tam absolutnie wszystkie szkolenia, które są potrzebne, żeby zarządzać trudną sytuacją zarówno z poziomu menadżera,  jak z poziomu pracownika front office. Hotelarza, który ma na co dzień do czynienia z gośćmi, którzy zachowują się w różny sposób i niektóre te zachowania wymagają odpowiedniego podejścia, radzenia sobie zarówno w tej trudnej sytuacji, jak i potem poradzenia sobie ze stresem.  Ja zresztą bardzo dużo mówię o tym stresie, który jest trudnym sprzedażowo tematem. Natomiast na każdym szkoleniu na temat właśnie staram się dużo i głośno mówić. O radzeniu sobie z stresem i technikach na radzenie sobie ze stresem. W jaki sposób ten stres rozładować, żeby go ze sobą nie zabierać, nie kumulować, bo to nam szkodzi. 

Szkolenia dla kierowników, jest cały duży program liderski dla kadry kierowniczej Efektywny Lider. 

Szkolenia dla działu sprzedaży eventów, konferencji MICE.

Wszystko, co potrzebujecie wiedzieć, żeby zacząć i z sukcesem prowadzić  sprzedaż konferencji i eventów.  Muszę przyznać, że bardzo rozbudowane są  te moje programy MICE, ponieważ co roku nagrywam nowe szkolenia otwarte. I te szkolenia otwarte potem są dostępne w formie nagrań właśnie na platformie szkoleniowej dla hoteli. 

Automatyzacje.

To jest moja pasja już od lat. Natomiast teraz bardzo mocno promuje  automatyzacje, min. czatbot Wirtualny Recepcjonista, bo to mój produkt i oczywiście zachęcam do niego.Natomiast również automatyzacje na platformach social mediowych, miedzy innymi  ManyChat,  która  stwarza tak niesamowite możliwości dla marketingu i sprzedaży, że zdecydowałam, iż również będę z tego szkolić.  Będę dzielić się tą wiedzą, którą ja sama nabywam i wykorzystuję w swoich działaniach marketingowych.  Także również dla marketingowców będą szkolenia na platformie szkoleniowej. 

W abonamencie będziecie mieć dostęp do wszystkich szkoleń, które są na platformie szkoleniowej dla hotelarzy. Dostęp można wykupić na  6 miesięcy, to jest taka opcja próba, jeżeli ktoś jeszcze ze mną nie pracował, to może się zacytować najpierw na 6 miesięcy.  Albo od razu na 12 miesięcy. I w tym abonamencie zyskujecie także dostęp do wszystkich szkoleń otwartych (na żywo), które odbędą się w tym czasie. A ja zawsze prowadzę kilka takich szkoleń w roku, więc możecie wziąć w nich udział na żywo, przynajmniej będziecie mieć taką możliwość. Szkolenia otwarte są prowadzone na Zoomie, na żywo, w czasie rzeczywistym.  Kiedyś prowadziłam szkolenia otwarte na salach szkoleniowych i zjeżdżaliście się z różnych stron Polski. To było fajne, bo mogliśmy się spotkać. Natomiast teraz Internet stwarza takie możliwości, że po prostu możemy się spotkać w czasie rzeczywistym i nie musicie nigdzie dojeżdżać!  Tak jak na ostatnim szkoleniu otwartym, które prowadziłam, byli hotelarze z różnych stron Polski.  Nie musieli nigdzie dojeżdżać. Nie musieli tak naprawdę, nawet wychodzić od siebie z hotelu, żeby wziąć udział w tym szkoleniu.  Więc w ramach abonamentu wszyscy będziecie mogli brać udział w tych szkoleniach otwartych. A co roku prowadzę otwarte szkolenia dla sprzedaży MICE i  co roku prowadzę otwarte szkolenia dla działów recepcji i rezerwacji. Nowością w tym roku będzie  szkolenie z automatyzacji. Myślę, że naprawdę warto z nich skorzystać, bo tej wiedzy jest niewiele jeszcze na rynku, przynajmniej na ten moment. 

Dla kogo są szkolenia w abonamencie?

Przede wszystkim dla hoteli zarówno tych dużych, jak i tych, małych, którzy chcą rozwinąć sprzedaż oferty do gości indywidualnych, czyli chcą rozwinąć sprzedaż przez działy recepcji lub rezerwacji.

Dla wszystkich, którzy chcą się wzmocnić w komunikacji i radzeniu sobie z trudnym gościem, umiejętnościach rozwiązywania trudnych sytuacji, poznać narzędzia, jak sobie radzić ze stresem. Muszę przyznać, że jeżeli chodzi o szkolenia stacjonarne, to „trudny gość trudne sytuacje w hotelu” to było najpopularniejsze szkolenie, które prowadziłam w 2 024 roku, czyli najczęściej wybierane przez hotelarzy szkolenie 2024. 

Dla działów sprzedaży MICE, które chcą wejść na wyższy poziom. Na platformie szkoleniowej dla hoteli w tym momencie jest bardzo kompleksowy program sprzedażowy waśnie MICE. Są tam zarówno szkolenia dla początkujących, szkolenia dla zaawansowanych, szkolenia z aktywnej sprzedaży czyli z tej sprzedaży wychodzącej. Wszystko na temat tego jak układać sobie proces sprzedaży w hotelu, skrypty, ebooki, materiały. Warto się tym zainteresować, jeżeli chcecie rozwijać sprzedaż MICE.

Program liderski dla menadżerów, kierowników, którzy chcą rozwijać swoje kompetencje w zarządzaniu.  

Dla menadżerów i specjalistów, którzy odpowiadają za social media, oraz za sprzedaż i marketing w hotelu.

Czy szkolenia na platformie szkoleniowej są dla dla dużych, czy tylko dla małych hoteli? 

Takie pytanie często od was dostaję. W tym momencie, obserwując to przez kilka lat i mogę powiedzieć, że dla wszystkich. Bo jak patrzę kto obecnie korzysta z moich programów na platformie szkoleniowej to są zarówno mniejsze obiekty, niezależne, jak również duże obiekty oraz obiekty sieciowe. W związku z tym chyba trudno powiedzieć. To nie jest już tak, że tylko te najmniejsze obiekty korzystają z moich szkoleń na platformie, że tylko oni się tam szkolą. Oni mają mniejsze możliwości, jeżeli chodzi o dostęp do szkoleń stacjonarnych bo trudniej jest im zorganizować takie szkolenie stacjonarne dla małego obiektu.  Z różnych względów:  finansowych logistycznych, kadrowych bo tam jest po prostu mniej ludzi, a każdy ma dużo więcej obowiązków.  Więc żeby ich przeszkolić to często menadżer, który sam szkoli się na mojej platformie bierze na siebie i przekazuje tę wiedzę dalej do zespołu. 

Szkolenie stacjonarnie czy na platformie szkoleniowej dla hoteli?  

To zależy! Oczywiście najlepsze rezultaty osiągam pracując z obiektami regularnie. I to jest chyba kluczowe słowo: regularnie. Pracujemy regularnie na szkoleniach stacjonarnych. Mam też takie obiekty, z którymi zaczęliśmy od szkoleń stacjonarnych, a teraz regularnie pracujemy na warsztatach online. I znowu to słowo: regularnie. Te szkolenia są dedykowane. Więc myślę, że to jest też drugie słowo kluczowe jeżeli chodzi o efekty. 

Natomiast, tak jak wspomniałam, nie zawsze, nie każdy ma taką możliwość. Czasami np. działy sprzedaży są niewielkie. To są 1 – 2 osoby. Zorganizowanie szkolenia stacjonarnego jest po prostu trudne dla tak małej grupy.  I wówczas naprawdę,  jeżeli macie się nie szkolić w ogóle, to nie jest dobry pomysł!  Szkolenia to jest rozwój, szkolenia to jest proces, dlatego ja ten proces odtworzyłam na platformie szkoleniowej dla hoteli. I wówczas rekomenduje szkolenia na platformie!  12 miesięcy w abonamencie, za naprawdę niewielkie pieniądze. Bo też chciałam, żeby to było ogólnie dostępne. Wiecie dlaczego? Bo czasami zauważam, że pracownicy sami sobie kupują te moje szkolenia. Sami za nie płacą. 

W lutym 2025 będzie taka akcja, żebyście się nie musieli już zastanawiać czy stacjonarnie czy na platformie.  Dla wszystkich, którzy rozważają szkolenie stacjonarne ze mną, a wiem, że dużo jest takich obiektów.  Z tego powodu więc dla wszystkich Was oficjalna informacja.  Wszystkie obiekty, które się zdecydują na szkolenie stacjonarne w lutym 2025 ( samo szkolenie może się odbyć w innym terminie, natomiast w lutym podejmujecie decyzję i podpisujecie umowę) otrzymają w bonusie także abonament na platformę.  A jeżeli chodzi o korzyść, o wartość, którą dam, to oprócz szkoleń na platformie, dostęp do szkoleń otwartych, do wyboru konsultacja sprzedażowa 1 : 1, gzie  spotkamy się i będziemy rozmawiać o twoim biznesie, o twoim hotelu. Co zrobić, żeby było lepiej w tych zakresach w których tego potrzebujesz. Bądź audyt sprzedażowy.

Więc moim zdaniem to jest Hit! Tak to jest Hit! Bo to będzie nie tylko taka współpraca na platformie, gdzie będzie oglądać szkolenia, ale my będziemy też współpracować ze sobą na żywo, na szkoleniach otwartych, na konsultacjach.

Dla wszystkich, którzy się jeszcze zastanawiają, czy na pewno to jest dobry pomysł szkolić się na platformie to kilka słów od pana Tomka, który jest dyrektorem hotelu, i on napisał mi  tak:  „Myślałam, że tylko szkolenia stacjonarne mogą przynieść efekty, tymczasem nasz zespół bardzo pozytywnie, przyjął Twoje, szkolenia VOD (czyli szkolenia na platformie), widać większą motywację w zespole. Są też pierwsze efekty w rezerwacjach. 

Pełną ofertę szkoleń w abonamencie znajdziesz TUTAJ 

O autorce:

Nazywam się Małgorzata PIOSZYK.  Jestem trenerką skutecznej sprzedaży, konsultantką, audytorką, pasjonatką automatyzacji.  Mam ponad 20-letnie doświadczenie, na co dzień pomagam hotelom skutecznie zwiększać sprzedaż. Min. prowadzę szkolenia dla działów rezerwacji, recepcji, sprzedaży MICE oraz programy dla kadry menedżerskiej. Prowadzę także podcast o skutecznej sprzedaży! Z mojej platformy szkoleniowej dla hotelarzy skorzystało już ponad 500 osób!

Jeśli zainteresował Cię ten temat i chcesz otrzymywać powiadomienia o podobnych materiałach w przyszłości, to już teraz zapisz się do newslettera.

Zainteresował Cię ten artykuł?

Zapisz się do newslettera!