• Sprzedaż
  • Szkolenia
We Do Efektywna Recepcja
Efektywna recepcja

Jak szkolenie We Do Efektywna Recepcja pomaga hotelom podwoić liczbę rezerwacji bezpośrednich.

Szkolenie We Do Efektywna Recepcja

Dla kogo:

We Do Efektywna Recepcja to szkolenie dedykowane dla pracowników recepcji, działów rezerwacji i działów sprzedaży hotelu.

Cel:

Celem szkolenia jest zwiększenie liczby rezerwacji bezpośrednich, zwiększenie efektywności sprzedaży oferty hotelu, poprawa standardów obsługi gości  i organizacji pracy recepcji hotelowej.

Zakres: 

Szkolenie obejmuje między innymi obsługę telefoniczną, obsługę zapytań, prowadzenie rozmowy telefonicznej, prezentację oferty hotelu, domykanie rezerwacji, negocjacje i dosprzedaż usług.

Wymiar czasowy: 1 dzień  – szkolenie podstawowe,  2 dni – szkolenie poszerzone.

Gdzie: W obiekcie klienta – szkolenie dedykowane dla konkretnego obiektu, lub szkolenia grupowe dla pracowników recepcji i działów rezerwacji z kilku hoteli.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Napisz do nas: contact@wedohotels.pl

Jak sprawdzić, które działania marketingowe hotelu przynoszą efekty?

Jak mierzyć efektywność działań marketingowych hotelu? Co zrobić, gdy kampanie reklamowe nie przynoszą spodziewanego wzrostu liczby rezerwacji? Czy inwestowanie w marketing bez jednoczesnego podnoszenia kompetencji sprzedażowych pracowników recepcji jest efektywne?

Większość hotelarzy doskonale rozumie potrzebę inwestowania w działania marketingowe. Problem pojawia się wówczas, gdy nakłady poniesione na reklamę nie znajdują odzwierciedlenia w liczbie dokonywanych rezerwacji. Zdarza się przecież, że rezerwacji nie ma aż tak wiele,  jak mogłaby na to wskazywać liczba przekierowań do strony, wygenerowanych przez kampanie reklamowe. Na co dzień pomagamy hotelom zwiększać sprzedaż i optymalizować wydatki marketingowe, dlatego szczególną uwagę przywiązujemy do efektów naszych działań. Stanęliśmy zatem przed następującym problemem: Jak wytłumaczyć fakt, że realnie  dostarczamy hotelom klientów (w postaci przekierowań na stronę), ale nie zawsze przekładają się one na efekt sprzedażowy w postaci liczby rezerwacji. Do sprawdzenia tego wykorzystaliśmy technologię, która pozwala na mierzenie i analizowanie połączeń telefonicznych przychodzących z kampanii reklamowych. Przeanalizowaliśmy ponad tysiąc połączeń do recepcji hotelowych i działów rezerwacji. Pozwoliło nam to znaleźć odpowiedź na nurtujące nas pytanie, dlaczego klienci nie dokonują rezerwacji.

Najczęściej występujące problemy na recepcji

Oto problemy, które najczęściej sabotują dokonywanie rezerwacji. Listę sporządziliśmy na podstawie audytu ponad tysiąca połączeń.

  1. Brak kompetencji sprzedażowych pracowników recepcji.
  2. Ograniczanie roli recepcji do funkcji informacyjnej.
  3. Nieumiejętność prowadzenia rozmowy z klientem.
  4. Nieumiejętność zadawania pytań o dokonanie rezerwacji.
  5. Brak umiejętności i możliwości negocjacji ceny czy warunków pobytu.
  6. Odsyłanie klientów na strony operatorów OTA (np. Booking.com)!

Problemy te szczególnie wyraziste są w hotelach resortowych i obiektach turystycznych, gdzie nadal dominuje  telefoniczna rezerwacja pobytu. Klient dzwoni do hotelu, nie tylko  po to aby sprawdzić dostępność i dokonać rezerwacji, ale także po to, by dopytać o szczegóły oferty oraz poznać lokalne atrakcje. Czasem klient musi być naprawdę zdeterminowany, aby dokonać rezerwacji.

Ignorowanie tych problemów prowadzić może do utraty klientów oraz obniżenia efektywności działań marketingowych prowadzonych na rzecz hotelu.

Co zrobić, aby recepcja sprzedawała?

Odpowiedzią na problemy naszych klientów jest program „We Do Efektywna Recepcja”. To cykl warsztatowo -szkoleniowy,  dedykowany pracownikom recepcji oraz działom rezerwacji i sprzedaży. Skupiamy się głównie na pracy nad obsługą klienta oraz na rozwijaniu umiejętności sprzedażowych pracowników hotelu. Szkolenie poprzedzamy co najmniej  dwutygodniowym audytem We Do, po to, aby zidentyfikować najważniejsze problemy. Dlatego We Do Efektywna Recepcja jest programem  „szytym na miarę”, czyli dostosowanym do indywidualnych potrzeb konkretnego obiektu. Na co dzień w pracy posługujemy się nowoczesnymi technikami, które doskonalimy na prestiżowych, międzynarodowych programach trenerskich. Wierzymy, że: „co usłyszysz zapomnisz, co przeczytasz zapamiętasz, a co zrobisz zrozumiesz”. Dlatego szkolenia prowadzimy w formie aktywnych warsztatów, które angażują do pracy cały zespół. Trener moderuje pracą w taki sposób, aby uczestnicy „sami” identyfikowali problemy i znajdowali rozwiązania.

Jak zwiększyć liczbę rezerwacji nawet o połowę?

Podwojenie liczby rezerwacji telefonicznych to wynik  jakim możemy się pochwalić już po pierwszym szkoleniu wstępnym We Do Efektywna Recepcja. Rezultaty ze szkolenia wstępnego pogłębiamy jeszcze podczas cyklu warsztatowego We Do. Mamy na celu bieżący monitoring postępów jakie poczynili pracownicy, utrwalanie i doskonalenie umiejętności nabytych na szkoleniu, a także zarządzanie bieżącymi problemami recepcji.

Jak sobie radzić z rotacją pracowników recepcji?

No dobrze powiesz, nawet jeśli zainwestuję w szkolenie pracowników to czy nie będą to wyrzucone w błoto pieniądze, skoro pracownicy tak szybko rotują? Z drugiej jednak strony, czy nie będzie większą startą nie zainwestowanie w szkolenie i pozostawienie pracownika na stanowisku? Doskonale zdajemy sobie sprawę, jak powszechnym problemem w branży hotelarskiej jest rotacja. Dlatego podczas szkoleń opracowujemy dla naszych klientów skrypty sprzedażowe, które następnie pomagają wdrażać nowych pracowników, bez konieczności organizacji kolejnych szkoleń.

Jak zacząć z nami współpracę?

Wierzymy, że w Twoim hotelu pracują najwyższej klasy specjaliści, a każdy doskonale się zna  na swojej pracy. Jednak każdy, nawet największy specjalista potrzebuje doskonalenia swoich umiejętności oraz nabywania nowych kompetencji. Jeśli problemy poruszane w tym artykule brzmią znajomo, to znaczy że nasza oferta szkoleniowa może być dobrym rozwiązaniem dla Twojego hotelu.

Zainteresował Cię ten artykuł?

Zapisz się do newslettera!