• Marketing dla Hoteli
  • Social Media dla Hoteli
12 Powodów Dlaczego Hotel Powinien Być na Facebook’u

Każdy Hotelarz, który świadomie wykorzystuje social media do sprzedaży rezerwacji, wie, że wymaga to wiedzy, czasu i zaangażowania. Czy warto się tak angażować? Zdecydowanie tak! Media społecznościowe są doskonałym narzędziem do realizowania celów marketingowych hotelu. Narzędziem bardzo skutecznym w rękach świadomego Hotel Marketing Menadżera. Oto 12 powodów dlaczego hotel powinien być na Facebook’u.

Skrolowanie tablicy aktualności w social mediach stało się częścią naszej codzienności. Taka jest rzeczywistość, z tym nie da się już dyskutować. Spędzamy na Facebooku, Instagramie i innych platformach socialowych tyle czasu, że władze Facebooka ogłosiły wprowadzenie specjalnej aplikacji do tego, aby mierzyć czas, który spędzamy na Facebooku  i Instagramie. Aplikacja będzie już niebawem dostępna w naszych ustawieniach na portalu społecznościowym. Będziemy mogli, nie tylko sprawdzić czas jaki spędzamy w social mediach, ale nawet ustawić sobie dzienne limity. W oficjalnym komunikacie Facebook podaje: Mamy nadzieję, że narzędzia te dadzą ludziom większą kontrolę nad czasem spędzanym na naszych platformach… 

Kiedy kilka dni temu ogłosiłyśmy temat LIVE We Do Hotels o obecności hoteli na Facebooku, jeden z naszych klientów napisał: Facebook i Instagram to nie tyle przyszłość co teraźniejszość hoteli. Jak najbardziej się z tym zgadzamy! Na poparcie tego stwierdzenia podajemy, klika faktów i statystyk. Dla tych, którzy lubią konkrety. Statystyki podajemy za serwisem SiteMinder.com, jest to serwis poświęcony marketingowi hotelowemu, dane ze stycznia 2018.

12 Powodów Dlaczego Twój Hotel Powinien Być Na Facebooku

1. Ponad 7 miliardów USD przychodów z Facebook Ads, z czego 85% to mobile.

2. 82% konsumentów ufa firmom i markom, które mają profile w social mediach.

3. Zdecydowana większość turystów poniżej 34 roku życia sprawdza profil Fb hotelu przed dokonaniem rezerwacji.

4. Efektywne wykorzystywanie social mediów do celów sprzedażowych może obniżyć wydatki na marketing nawet o 24%.

5. Tzw. narzędzia ala snapczatowe (snapczat like features)  – czyli tutaj mowa o relacjach strony na Fb/ Instagramie  – jest to content, który żyje jedynie 24 h. Jest to obecnie bardzo silny trend, wykorzystywany przez hotele do budowania zaangażowania wsród fanów.

6. 75% contentu w internecie stanowi video, jest to preferowana forma contentu w soacial mediach, zwłaszcza na Fb. To z kolei stwarza niesamowite możliwości, żeby się pokazać – pokazać wasz hotel, jego wnętrza, pokoje, restaurację, dania w restauracji, wasze spa. Możliwości są ogromne.

7. Aplikacja Messenger bardzo dynamicznie się rozwija, oraz wpływa na zmianę formułę komunikacji z Gościem hotelowym. Coraz częściej pojawiają się zapytania o dostępność oraz rezerwacje przez Messengera właśnie.

8. 91% marek retailowych (mowa tu o sklepach) aktywnie wykorzystuje conajmniej dwa lub więcej kanały socialowe do sprzedaży swoich produktów. Hotele powinny robić to samo.

9. 2/3 rezerwacji dokonują kobiety, które są także bardziej aktywnymi użytkowniczkami social mediów niż panowie.

10. 52% użytkowników Fb przyznaje, iż zdjęcia na Fb/ Insta ich znajomych i rodziny, zainspirowało ich do tego, aby dokonać rezerwacji lub wybrać się w podróż.

11. Ludzie spędzają 5 x więcej czasu na Facebooku niż na aplikacjach i stronach związanych z podróżowaniem i hotelami.

12. Tylko 10% kieruje się przy wyborze hotelu konkretną marką. To z kolei stwarza ogromne możliwości dla hotelarzy do wywierania wpływu na potencjalnych Gości, a social media są doskonałym narzędziem do realizacji tego zadania.

Dla każdego, kto jest świadomym Hotel Marketing Menadżerem, social media będą doskonałym narzędziem zarówno do sprzedaży, jak i wzmacniania wizerunku marki.

Pytanie czy hotel musi być na Facebooku, w ogóle nie jest potrzebne, bo to nie jest dobre pytanie. Jak brzmi zatem dobre pytanie? Dobre pytanie brzmi:

Jak najbardziej efektywnie wykorzystywać social media do sprzedaży rezerwacji? 

Na to pytanie opowiadamy miedzy innymi podczas szkolenia Hotel Marketing MenadżerDlaczego warto przyjść na to szkolenie? Podczas szkolenia krok po kroku przeprowadzimy Was przez stworzenie strategii marketingowej, planu marketingowego. Przejdziemy przez narzędzia, takie jak Facebook i social media między innymi. Ten program to jest wynik wieloletniej praktyki, będziemy korzystać z wiedzy eksperckiej, którą na dodatek potrafimy odpowiednio przekazać. Bo można przecież być ekspertem, ale nie potrafić przekazywać wiedzy. Tego u nas nie będzie. Obie mamy przygotowanie trenerskie i to od najlepszych światowych trenerów. Także zero nudy!  Opowiemy Wam co działa, a co nie działa w marketingu hotelowym.  Będą same konkrety, bez teoretyzowania, bez lania wody. Prawdziwe case’y. Powiemy Wam jak zapełnić Wasze hotele nawet w niskim sezonie. Rezerwacja miejsca na szkolenie pod tym linkiem. 

[wysija_form id=”2″]

* Informujemy, że Administratorem danych osobowych jest We Do Media Group, ul. Płocka 5a, 01-231 Warszawa. Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane wyłącznie w celu przesyłania informacji o webinarach, nowych artykułach na blogu oraz nowych usługach i ofertach.. Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych. Mają Państwo prawo dostępu do swoich danych oraz ich poprawiania poprzez kontakt: contact@wedohotels.pl  Naszą Politykę Prywatności znajdziecie Państwo pod tym linkiem 

 

Zainteresował Cię ten artykuł?

Zapisz się do newslettera!