Czyli o tym w jaki sposób przygotować się do promocji hotelu za granicą.
Obecna sytuacja polityczna i ekonomiczna Europy sprzyja podróżowaniu po rodzimym kontynencie. Wśród państw europejskich prześcigających się w ofercie wakacyjnej, Polska stanowi ciekawą destynację. W 2016 roku zostaliśmy odznaczeni przez Lonely Planet, największego na świecie wydawcę przewodników turystycznych tytułem „Best in Travel 2016”, jako jedna z 10 destynacji turystycznych.
Co to oznacza w praktyce dla polskich hoteli? I w jaki sposób promować się by być atrakcyjnym dla gościa z zagranicy, o tym w dzisiejszym wpisie.
Pierwsze i zasadnicze pytanie, które powinniśmy sobie zadać brzmi: Co i gdzie chcemy promować? oraz Dlaczego?
Pytanie może się wydawać oczywiste niemniej w momencie gdy rozważamy opcję promowania naszego hotelu za granicą ogólna odpowiedź w stylu: „Chcemy promować hotel i pozyskać gości” – to za mało.
Poniżej prezentuję kilka pytań pomocniczych, które znajdują się w naszym briefie, a odpowiedzi na które pozwolą Ci ocenić na jakim etapie jesteś i zaplanować kolejne kroki.
Brief promocja hotelu za granicą:
- Kto jest Twoją grupą docelową?
Czyli na jakie kraje planujesz promocję.
- Czy Twoja strona www. posiada różne wersje językowe w tym tego kraju,
gdzie chcesz robić kampanię?
- Czy personel / recepcja biegle zna języki obce? (Jeśli nie rodzimy, kraju do którego kierujemy ofertę to przynajmniej bardzo dobra znajomość języka angielskiego, niemieckiego)
- Logistyka – w jaki sposób osoba niemieszkająca w Polsce i nie znająca naszego kraju jest w stanie dostać się do Twojego hotelu.
- Specjalna oferta – co proponujesz dla gości z za granicy, co sprawi, że odwiedzą Twój hotel.
- Informacje o atrakcjach – czy informacje zawarte na Twojej stronie prezentują sposoby na spędzanie czasu w hotelu (na przykład basen, zabiegi spa, itd.) i poza hotelem (jezioro, trasy rowerowe, góry, itd.).
- Na jak długo rekomendujesz pobyt w swoim obiekcie?
Czy lokalizacja obiektu mieści się w atrakcyjnej okolicy gdzie poza hotelem i jego ofertą znajduje się wiele dodatkowych atrakcji gdzie gość może spędzić czas.
- Unikalność oferty – dlaczego właśnie Twój obiekt.
Odpowiadając sobie na powyższe pytania należy pamiętać o tym, że o ile nie należymy do międzynarodowej sieci hotelowej to każda nawet najbardziej znana w Polsce marka, niekoniecznie jest znana za granicą. Dlatego dla potencjalnego klienta rozważającego rezerwację w naszym hotelu ważna będzie zarówno strona jak i informacje, które znajdzie o naszym obiekcie oraz oferta. Z naszego doświadczenia wynika, że im lepiej przygotowana oferta, dokładniej opisane co się na nią składa, dobór zdjęć i podane propozycje na alternatywne spędzanie czasu tym lepiej.
Wiem już co chcę sprzedawać i komu teraz jak to zrobić?
Jesteśmy w punkcie gdzie masz opracowaną ofertę, wiesz do kogo chcesz skierować przekaz. Twoja strona jest przystosowana do promocji za granicą, jest po prostu pięknie. Teraz trzeba zatroszczyć się o klientów. W jaki sposób pozyskać klientów z zagranicy, którzy zarezerwują pobyt bezpośrednio na Twojej stronie?
Poniżej prezentuję media najczęściej wykorzystywane do promocji hotelu zagranicą.
- Google AdWords – tak wiemy, że jest drogi. Tak wiemy, że jest konkurencja ale naszym zdaniem to jedno z najbardziej efektywnych kanałów sprzedaży dla branży hotelarskiej. Oczywiście na sukces kampanii AdWords składa się wiele czynników jak choćby: dobór słów kluczowych, teksty reklam w lokalnym języku, strona docelowa aż w końcu i oferta – niemniej wszystko to jeśli jest odpowiednio przemyślane i zaplanowane przynosi realne efekty.
- Kampanie na YouTube – ale wideo, ale klipy są drogie, ale jak to nagrać. Jeżeli na hasło ’youtube’ w Twojej głowie pojawia się mnóstwo wątpliwości dotyczących odpowiedniego materiału mam dla Ciebie dwie dobre wiadomości:
Pierwsza: To wcale nie jest takie trudne! Najważniejsze to wiedzieć o czym chcesz opowiedzieć i w jaki sposób chcesz zaprezentować hotel.
Druga: Say Yes & We Do! – pamiętaj, że jako agencja marketingowa i kreatywna obsługująca branżę hotelarską mamy ogromne doświadczenie w prowadzeniu kampanii na YouTube i tworzeniu ciekawych spotów na potrzeby kampanii – pomożemy 🙂
- Facebook Ads – obserwując konwersje (czyli na przykład to w jaki sposób klienci dokonują rezerwacji w hotelu) coraz częściej obserwujemy realny udział mediów społecznościowych w ścieżce klienta. Facebook to na chwilę obecną jeden z najbardziej precyzyjnych kanałów do targetowania kampanii.
- Blog w lokalnym języku – obecnie czytasz ten wpis i mam nadzieję, że znajdujesz w nim wiele interesujących Cię treści. Pewnie odnalazłeś go na Facebooku, na naszej stronie lub dzięki wyszukiwarce Google. Tak działa Internet. Dzięki ciekawym treściom jesteśmy w stanie dotrzeć do odbiorców na całym świecie. Analizując proces zakupowy Twojego potencjalnego klienta, który odwiedzi stronę w celu zapoznania się z ofertą, odpowiedni wpis na blogu prezentujący atrakcje regionu i zalety zabiegów z oferty spa może przesądzić o dokonaniu rezerwacji w Twoim hotelu.
- Media społecznościowe – #instagram, Facebook, Pinterest, Google + i wiele innych. Którekolwiek wybierzesz zadbaj o odpowiedne treści oraz dotarcie do Twojej grupy docelowej.
Napisz do nas na: contact@wedohotels.pl
Lub zadzwoń: 22 765 62 63
we do. hotels Twoi Ludzie od Marketingu!
Autor: Anna Wykurz Eskspert komunikacji online. CEO We Do Hotels.
Podsiadam wieloletnie doświadczenie w marketingu internetowym. Specjalizuję się w obsłudze hoteli. Kocham mojego psa, uprawiam jogę i uwielbiam nowe wyzwania.
W marketingu online pracuję odkąd pamiętam. Chcesz nawiązać ze mną kontakt napisz:
anna.wykurz@wedohotels.pl